Gå till innehåll

Styrservobygge till min Volvo C303


abce

Rekommendera Poster

Kan instämma, att i mina trakter går det lättare att tälja fram en bandvagnsdel med kniv ur en stålbit , än att hitta nån reservdel här..

  Enda kontakten och info jag fått om bandvagnar under hela mitt liv är just på denna sajten.

Finns inga sådana fordon här närheten..

 

Då äre lättare testa med andra delar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Den första provkörningen var riktigt härlig. Stillastående på asfalt räcker det med ett finger för att vrida på ratten. Men jag vågade inte provköra så mycket för att jag var rädd att ha sönder slangen som krockade med leden. Idag har jag dock bytt nippel på slangen så då ska det lösa sig också.

Hei... skal bygge samme system som du har bygd her.... har du noen mål på sylinderen? Evt. dele nr? Mvh Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för härlig inspiration abce!

 

Fick tillfälle att inhandla en komplett 164 servo så det var ju bara att slå till. Utan att veta..

Är detta ett lämpligt ämne att förädla en 131 bil med?

Finns det till och med en tråd som denna att läsa innan till i? Kansk ett facit på ett sådant bygge.

 

Tacksam för tips och väglednig om någon vet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då det mesta som tex mitt förra servo ryck rann ut sanden då jag stupade på tid brist på svarv och annat

Så jag funderar på en genväg och skall köpa ett färdigt kitt som verkligen är bulton. Ett fäste i ramen blir allt jag lär bygga själv. Resten har någon annan satt i hop.

Det är uppbyggt på en servo sats från Fordson Major traktor.

Har inte fått hem det än. Ja inte ens betalat det då kolv mm finns på ett ställe och pumpen på en motor på ett annat ställe. De blev skilda vid en försäljning. Men jag har diskuterat med ägarna av de olika komponenterna och skall nog lyckas para i hop den igen. Naturligtvis blir det att fota och dela infon här så fort det är i mina händer. Ville bara berätta om ett till alternativ som finns.

Mvh H.H

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 10 months later...

Kikar på styrservobyggen och den här lite äldre tråden föll mig i smaken;

Fördel Corvette lär vara att delar finns i avsevärda antal, bara man har tålamod att vänta på att grejerna hinner över pölen om man inte hittar dem inrikes.

Redigerad av ErikC304
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...
  • 1 year later...

Hur blev det Peder, spann du vidare på servo installationen? Jag söker också en lösning på styrservo, har jag riktig tur så har jag en GW snäcka på gång. Annars lär det bli nån sån lösning du är på!

 

Mvh Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 hours ago, PelleD said:

Hur blev det Peder, spann du vidare på servo installationen? Jag söker också en lösning på styrservo, har jag riktig tur så har jag en GW snäcka på gång. Annars lär det bli nån sån lösning du är på!

 

Mvh Per

 

 

Jag har en snäcka liggande annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...