Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Pvpjtgb1111>> Tack för schyssta bilder :)

 

 Jag har mest hjälpt polarn med det sista på hans rallycrossbil inför säsongspremiären idag i Strängnäs, inte nåt tgb mekande direkt, tills igår..

  Lappade ihop min winch som en gavel sprack på, med lite stiftning och kemisk metall..det blev riktigt mycket starkare än man kan tro..kanske bättre än ny.

 

 Har lämnat in fälgarna på lackfirma i Sthlm också, dom skall lackas i mitten av nästa vecka enligt planerna.

 

(kanske inte var meningen att dom skulle sprutas så seriöst i lackbox, men man vill ju unna sig lite resultat ibland oxå) :P

 

 Nackdelen nu är högsäsongen för däckverkstäderna..hoppas dom får tid med mig inom några veckor att kränga på däcken sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då har du ju börjat på näst nästa vinters behov redan,.

Eller så klyver du de och låter ligga för torkning en bit in på sommaren, så är de nog dugliga denna vinter ändå.

Har sådan tur att min ved redan ligger i traven sedan i vintras, den skall bara kapas och klyvas nu, går fort med en kombinerad kap-klyv, samt transport band som matar de direkt på vagnen eller i skopan för transport till vedbon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Idag har jag varit med om något sjukt.

 

Detta utspelar sig mitt på blanka dagen på Shellmacken i Nynäshamn, där jag är stammis och fikar ofta.

 

Det knallar in en tjej i 25-30 årsåldern, handlar en tändare och går ut. Sedan är hon heltförsvunnen efter typ 4 sekunder..

Det visar sig att hon sätter sig vid en pump, tankar 3 liter bensin över sig och tänder eld på pumpen och sig själv..

 

Fyhelvete, lågorna gick från hennes midja upp i takhöden ovanför pumparna.

En brandman, som civilt hjälper till på macken, står och byter däck på hyrvagnarna och kommer snabbt till undsättning tillsammans med två snickare som passerar.

Hon slår och sparkar och vill inte bli släckt, hon skriker att hon vill dö med hedern i behåll?? Tillslut får man omkull henne och släcker kroppen. Pumphandtag och slang självslocknar.

 

Hon förs därifrån med 80% brännskador, å faan vet om jag tycker synd om henne???

 

 

Ska man ta livet av sig..inte särskilt klokt överhuvudtaget..

 

Men gör man på detta sättet, där risken för andras liv och en hel bensinstation kunde flugit i luften, även om risken är liten så finns den..ja, då vettefan om hon är värd att leva vidare!!!!

 

Jag blir så förbannad! Jävla psykopater det knallar omkring överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tekniken kan hjälpa till med allt :P

 

Saxat från Islandbloggen.se

 

attachicon.gifIS.PNG

Läste och kom att tänka på den där scenen i "Waterworld" där en desperat familj ber huvudpersonen att "spä ut" generna i deras släkt....

 

Kanske inte så illa kanske :)

 

-----------

 

Vad gäller tjejen på macken så hoppas jag att hon får den hjälp hon tydligt behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad har vi gjort i dag då  ^_^

Körde alla ytter spår på Olerums körområde med mina spår på Android, detta för att vi skall kunna göra en ny och uppdaterad karta över körområdet.

Det var slirigt och blött, men framför allt jag var tvungen att köra där det var som värst i bland, Det är väll inga bekymmer, när man har någon med, nu var jag själv, och förlitade mej på att jag hade vinschen, dock behövdes den inte, men diffa oooh ja.

Lyckades stanna i en brant så jag kunde ta några fina foton på bilen, men det där med att få med hur det egentligen är och sedan föra över det till kameran verkar knepigt.

Slänger in några foton i alla fall, Ja det är ju inte det värsta jag kört upp för, men där gick det att gå ut och fota medans bilen stod kvar  :P

P4220023_zpsbe45fd17.jpg​Kanske jag väljer något sådant och skickar till kalender valet

P4220021_zps0a3f42ca.jpgP4220025_zpsd026d17c.jpgP4220026_zps072c0fab.jpgEller är det fin bils bilder som gäller tro, Ja vi får väll se  :) .

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice!

 

När det gäller bilderna är ju frågan om man ska skicka in actionbilder eller rena poserbilder... :unsure:

 

Med min bil går det sakta framåt. Fick in en huvudströmbrytare till, har 4! nu, åsså har jag satt igen den där förbannande läckande takluckan med en aliminiumlåda som bultats fast i befintliga hål åsså lite go karosserikitt mellan så nu ska det till om det ska läcka in i bilen den vägen igen.

 

Imorgon kommer det förhoppningsvis en kille och byter mina elstolar mot vanliga stolar och då åker det in XC90 helläderstolar fram i bilen :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat mina fälgar idag från lackning, blev dessvärre inte alls som jag tänkte mig, vad gäller färgstruktur eller själva kulören..men anlitar man en kamrat och får ett bra pris så ska man inte gnälla allt för mycket.

Färgen betedde väl sig inte riktigt som jag tänkt, men kan bli bra ändå med plan-B. Vi får som sagt se.

 

Imorrn skall förhoppningsvis däcken monteras på en Vianorfirma, hoppas dom hinner ta mina hjul nu när dom e typ fullbokade mitt i högsäsongen..

 

Jaja, de kommer bilder sen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vet inte vad jag ska säga, jag måste va rätt kass..

 

Igår visade det sig att fälgarna lackades för ljusa. Förmodligen fick jag fel färgkod av sekreteraren på jobbet.Trist men börjar vänja mig vid den ljusare grå färgen som sitter på nu. Jaja, så nog om det..

 

Idag hämtades hjulen på Vianor. När jag kommit hem pyser det luft ur svetsfogen mitt i fälgbanan.. På TVÅ av fälgarna.

 

Jag orkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vet inte vad jag ska säga, jag måste va rätt kass..

 

Igår visade det sig att fälgarna lackades för ljusa. Förmodligen fick jag fel färgkod av sekreteraren på jobbet.Trist men börjar vänja mig vid den ljusare grå färgen som sitter på nu. Jaja, så nog om det..

 

Idag hämtades hjulen på Vianor. När jag kommit hem pyser det luft ur svetsfogen mitt i fälgbanan.. På TVÅ av fälgarna.

 

Jag orkar inte.

Va biege.....du får ha tålamod...man ställs på prov i livet....stora å små.....en eller flera :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Livet är som en golfboll fullt av hårda slag tills man hamnar i en grop i jorden"

 

känns så ibland tyvärr men det brukar ordna sig tillslut :)

 

Själv har jag kämpat mot förkylning och jobbat full dag med en trave med tro och nässpray och inte fick man nått tack för det inte...

Belönade mig själv med att byta det läckande flexröret på tgbn så nu blev den smygande tyst igen o inga avgassmällar, på ont o gott :) Ska kasta in någon bild senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...