Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Hej Hasse!

Det kanske inte vore så dumt att ta segelbåten till Island med 13 bilen på båten, så slipper du ju att åka färja & då får du ett bra äventyr med. :D

Nä jag vet av en "gummibåt" som tar 12 tons last, 8x4 meter, kanske man skulle köpa loss den och lasta bilen på, jag får börja segla 2017 så är jag säkert på plats när de andra är det  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag lyser banne mej solen här. måste ju ut och ta tillvara på dagen :) .

Tycker det har varit grått och regnigt i flera veckor, Lilla Älgsjön nedanför huset har stigit, så all ved jag slagit ner där nere för att få ligga och torka, ser mer ut som en raserad bäver damm nu, 

Måste vada ut och koppla samt vinscha upp det jag kommer åt innan det fryser, annars slår väl pilarna rot igen om de ligger till våren. 

Har bara lite för mycket på att göra listan nu så jag hoppas kylan väntar lite  :huh:

 

Ha en fin dag och hoppas solen lyser hos er också  :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bäver damm  ^_^

2014-11-11 10.41.48.jpg

Fick lite bättre utsikt mot sjön och det blev mycket ljusare

2014-11-11 10.42.02.jpg

Skall ta de sista pilarna när det blir vinter, vinden låg på så de riskerade att gå in i ledningen bakom, om jag tog dem när jag fälde de andra.

2014-11-11 10.42.15.jpg

 

Får ett bra ved tag av dessa bara att kapa, inte många som behöver klyvas, fint att kunna ta ved 10 meter från huset.

vist vinschen får jobba lite men jag slår en sling runt dem och tar 4-6 st åt gången så det är inte allt för mycket jobb,

Riset kan jag elda på plats när vattnet sjunker undan 

Nästan så det får bli ett helgs nöje tror jag  :) 

Dra ris, elda och sörpla på en öl låter som en bra dag i mina öron   :P

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon här som slog till på KVD's auktion idag?

 

Jag har egentligen varken tid eller råd att köpa några fler bilar. Men fingrarna liksom letade sig själva till tangentbordet, trots att jag höll emot och innan jag hann stoppa det hade de lagt bud på en jäkla fin TGB30. Budet var lågt så jag tänkte att den får någon annan, drog en lättnads suck och gick ut i verkstan och jobbade vidare. Sedan kom det ett mail från KVD, så nu blir det att åka till Kristinehamn...  :angry: 

 

JWD, kan man få lite sympati?  :(

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute en sväng i dag och fick stå på bromsen och backa.

En BV 202 stod ute på ett gärde vid en ny kraftlednings gata.

Först trodde jag den hade motor problem då huven var öppen

2014-11-12 12.04.16.jpg

Men det visade sej att det var bärhjulen som havererat. två st till och med ett på främre delen och en bak på vagnen

2014-11-12 12.07.25.jpg

Det var en Estländare som jobbade där med att spänna dragar vajern till de riktiga ledningarna.

 

Han skall banne mej ha en eloge för det var lerigt och jag tror det låg 4-5 dåliga verktyg på marken, men bytte hjul gjorde han.

Jag blev att snacka lite med han och han tog mitt tele nummer om det blev något som jag eventuellt kunde hjälpa till med.

Nu i kväll ringde han och sökte drivhjul, de som satt på var dåliga i stort sätt alla, 

Så tips på vart jag kan få tag i sådana inom rimligt avstånd från "Mjölby"

Det behövde ett gäng så jag lovade att jag skulle kolla om jag fick tag i några och höra om pris och återkomma.

 

Är det någon här som känner till vart man kan köpa eller vill sälja så kan jag vara behjälplig med att se till att ni får slantar och förmedla kontakten,

Skall kolla igenom annons tips och se om jag kan hitta några åt dem.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, "växlar inte, troligen elfel" står det i beskrivningen. Hoppas det, har ju lite sånt på hyllan. Måste fixas och säljas, har definitivt inte råd att ha den stående. Kan bli en bra affär för någon. Blir nog tomkörning Eslöv - Kristinehamn på vägen upp. Någon som behöver tungtransport Skåne till Karlstad/Örebrotrakten? 7m maskinflak, 12 ton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det någon här som känner till vart man kan köpa eller vill sälja så kan jag vara behjälplig med att se till att ni får slantar och förmedla kontakten,

Skall kolla igenom annons tips och se om jag kan hitta några åt dem.

 

Har inte "tradera-11an" sitt tillhåll därikring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 
 

Har inte "tradera-11an" sitt tillhåll därikring?

 

Jo men jag har inte sett att han säljer bärhjul.

Jag hade ett missat samtal från Estland, så jag åkte ut och letade på dem, igen, har fått pris på både vanliga däck med slang komplett med fälg och solida gummi däck med fälg samt på enbart lösa däck och slangar av en forummedlem.

Tyckte de var helt rimliga och har lämnat priset till plats chefen, som i sin tur var tvungen att kolla med ägarna i Estland, De verkar inta ha stora säckar med slantar att ösa ur,

De skulle kontakta mej igen när och om de fick köpa, Inga super arbetsförhållanden kan jag lova, jag hade nog tvekat att jobba där de var under väderförhållandena som rådde i går. De var väldigt intresserade av TGBn med sjukvårds skåpet på, Att ha en mobil terräng gående värme stuga stog nog högt på deras önske lista

Tog lite foton på när de hänger uppe i stolparna och annat som jag skall lägga ut..

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig start på veckan..minst sagt.

 

 

Kom till jobbet imorse..satte på kaffet och ut i verkstan och tände upp belysningen och sänkte värmen lite.

  Vi hade skurat verkstadsgolvet i fredags enligt rutin.

 

.....men ställde vi inte tillbaks bänkarna och stängde skåpdörrarna??

 

En lite nogrannare titt gav mig kalla kårar..

 

 Under helgen har man brutit sönder en dörr och rensat allt från hundratalet gängtappar, borrar, pinnfräsar, fräskrabbor. Vidare samtliga svarvbommar och även hela infästningen till stålhållarna bortskruvade.. maskinskruvstycken ur fräsmaskinerna bortskruvade och alla verktygshållarna man kommit åt i nc-maskinerna har stulits!!!!!

 

 Svarvplattor för ca 35000kr och arborr-skallar för ca12 tusen kr..

 

Fruktansvärt less. När man efter 2 år på "nya" jobbet äntligen lyckats styrt upp allt vad gäller ordning och reda..  :(  :(  :(  :(  :(  :(

 

Bara börja om igen..  nytt larm i hela kåken nu.

 

 Håll koll efter Eroglou fräsverktygshållare BT40-kona..inte så vanligt märke. Sumitomo svarvplattor, Mitutoyo digitala skjutmått, pinnfräsar SARA nya i askar och wedewåg gängtappar..

 

 PMa mig om ni ser nåt av dessa i klump på tradera eller blocket. 

 

/svanis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hasse!

Om du inte har fått tag på så kan det finnas i Ulricehamn, det är väl inte så långt från dej, det finns en annons på blocket,

Beve 07084078nolltre, du får ringa och höra med honom.

Har  varit i kontakt med Ulricehamn och jag har lämnat deras priser, tycker det verkade var helt ok priser och inte allt för långt undan som du skriver  :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...