Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Redigerade en liten videosnutt jag tog med bilcameran igår. Den här kille ägde tydligen inte bara övergångsstället utan hela gatan som jag körde på

post-9023-0-64031700-1430328929_thumb.png

på videonsnutten hör man hur han slår på min framskärm https://youtu.be/RftlzUwgUXg

Vad gör man, polisen lär ju inte bry sig! Man tar TGB40:ian nästa gång man åker till stan :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan vara värt att höra med dem bara för att? Rätt vad det är finns ju risken att man blir positivt överraskad. :)

 

Blev det nån skada förresten?

Man kanske kan maila filmsnutten till ordningsmakten för påseende :)  Jag tror inte det blev någon skada, ingen större repa i alla fall lite avtryck i dammet och det är inte så noga med den bilen i alla fall så jag bryr mig inte om små skador. :P

Tyckte det var lite roligt att han fastnade på film, jag tänkte inte själv på det först :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske kan maila filmsnutten till ordningsmakten för påseende :)  Jag tror inte det blev någon skada, ingen större repa i alla fall lite avtryck i dammet och det är inte så noga med den bilen i alla fall så jag bryr mig inte om små skador. :P

Tyckte det var lite roligt att han fastnade på film, jag tänkte inte själp på det först :rolleyes:

Ok :)

 

Jag hade nog mejlat eller motsv. farbror blå och sen gått ut och börjat svetsa fast dyckert runt om på bilen  -_-

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igenom Passaten på bilprovningen i dag. lyckan var stor och jag skulle skämma bort den med nytt filter och fin olja för hiskerliga 700 kr för 4 liter till ordinarie pris i dag. men fick backjobb på en o ring som började läcka vatten och har tillbringat några timmar med det, sedan fick den sin olja och filter, oljan var nedsatt till 399 så då fick det bli den. Nu får den snällt nöja sej med det ett tag.

 

Sågat lite ved, klyvt en del med yxan, kört skopan med den klyvna veden till dörren på huset, och ställt där jag blåst på bekämpningsmedel mot ogräs under dagen, det skall vara grusgång där men fler år med misskötsel har gjort gräsmatta eller något liknade av det, nu skall det snyggas upp till födelsedags firande om några veckor. Passade på när Liten inte är här på 36 timmar.

Barnledigt = jobba i kapp det man ligger efter med, soffan får vänta  :)

Ja har ju fått gå ner och bada hunden två gånger då jag missat att den börjat gräva i ett utlopps dike från infiltrationen. en gång är väl förlåtligt, men när jag missade det andra gången vart det kopplad hund tills jag var klar med ved och kunde ha koll på henne  ^_^

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter arbetets plikt idag, blev det att kolla lite om det går att rädda mitt avgassystem som jag skrynklade ihop ända upp till grenröret i lördags.

 

När jag hängt ner det som fanns kvar, och tvättat rent lite..

   ..och upptäckte att det är ett rostfritt system,  och båda dämparna ser intakta ut, så bestämde jag mig att detta skall lagas. Då detta var målat militärgrönt när jag köpte det så visste jag inte att det var i RF stål.

Och framförallt.. jag betalade inte det priset!

 

Så..jag kommer införskaffa nya rostfria rör och bygga ihop skräpet igen. :)

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick reda på att jag kommer vara vid Norges kust, i höjd med Kiruna, och jobba i 6 månader. Kan bli spännande!

Någonstans mellan Bodö och Narvik då Norfold ?

Lite avis , det är en fin tid att jobba där under sommaren. 

Lite för mycket på G för att ta en Nord Norge tur i år. men man vet aldrig Morsan skall upp. så jag kanske överraskar henne med att dela på bränsleslantarna och kör bil upp och stannar ett par veckor i juli. bara 184 mil enkel för mej och 35 mindre för morsan  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vissa delar av landet firades valborg som "nyår" en gång i tiden, det var då starten på den nya året började och växterna börjar om.

 

Då jag sitter på landet och ser grödorna bli gröna så önskar jag ett gott nytt valborg till er alla  :P

Ingen hostmedicin här, kyler stämbanden med några Bayerskt, och ser sorgset min grill kväll regna bort. får bli stekpannan i stället  :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm För att bumpa mig själv,

 

Med den tur man har så är jag nöjd att inte detta hände uppe på skogen i morrn!

 

Som sagt, efter en dag på sjutbanan med 2*6 mil var det dags att tanka o fixa lite inför morgondagens vindfälleprojekt, nytankad parkerades JDW på OBS parkering för inköp av hänglås, efter tydliga order från Faster.

 

Ute efter snabbhandling så är det en stor blöt fläck under, nån sekund levde hoppet att fläcken var gammal men inom en bråkdels sekund krossades drömmen med en droppe som följdes av flera, Bränsleslangen vart misstänkt!

 

Ilfart hem o parkera lite off, upp med huven o ja- slangen ovan, som jag klippte av den längre bit som ersättning för den ytterligare bit som var totalt uppmusslad o sönderfrät...

 

 

Ja, jag har således nu satt dit bit #3 av samma ikke bensinbestänidga bensinslang från Btema! Till mitt försvar måste jag säga att jag under året faktiskt haft en metallomspunnen slang på Btema i handen men lagt den tillbaka o letat efter dito lite halvslött på Swedol.

 

 

Rutinerad som jag är så sköttes operationen uppifrån o jag slapp leka Absol denna gång!

 

Aktivitetslista:

Räkna indianer i kanoten

Kolla vart hissen stoppar

Slipa några knivar

Kolla checksumman

Jämna till pariteten

Leta upp kontrollbiten

Få in alla fåren är inte i hagen

möblera rätt 

  • Se till att klockan går runt hela vägen
  • Lägga ner alla bestick i lådan
  • Komma med i matchen
  • få alla paddlar i vattnet
  • Dra åt skruvar
  • ploga ända fram.
  • Tända kontrollkanalaen

 

Livslängden på Btema icke bensintåliga bensinslang är faktiskt xakt 366 dagar, rätt intressant!!

 

Jag har en bit på ca 40cm kvar av den icke besnintåliga bensinslangen, 11 månaders garanti, nån som vill köpa ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limmat tillbaka höger backspegel med superlim (den ingjutna bulten gick av när jag skulle justera, så det har vart att limma. Testat olika lim innan jag hittade ett som tog den antagligen "feta" plast som få Super/kontakt lim inte tar).

Bytt H4 insats Vä fr, då den gamla började få dålig reflektor, nyinköpt från Meca i vintras)

Riktat dörrstoppet på bakluckan som vart lite snett och tar i, har retat mig på det länge men löstes förvånansvärt enkelt med mek våld mha klospett).

Bytt ram runt blinkersglas fram, införskaffat i Fjärås i höstas, som blivit målat under batterikabelrenoveringen.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade besök av forum medlemmar från Gotland, Svarten2 och hans kollega var här och hämtade TGB-hjul. De gick dessutom fram som gräshoppor i TGB30:ian och tog med sig massor med smågrejor (stege, mörkläggningsbelysning, gummidämpare till luckor på instrumentpanelen, hake för säkerhetsbälte från sidan på motorhuven, lysplattor...). Kul att dessa kommer till nytta för någon. Sedan drog de vidare mot Vingåker och Yoda :wub:

 

Själv tvingas jag änn en gång konstatera att min batteriladdare Cetec 7000 inte fungerar :(  Det är nog den mest överreklamerade pryl jag köp, jag får alltid ta fram min gamla (25år) batteriladdare för att ladda batterier som är lite dåliga. Alla pratar i så positiva termer om Cetec:s laddare men jag har bara dåliga erfarenheter av den!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm har också besökt Biltema i dag. skulle "bara" ha arbets byxor och båtfärg,

Så tillkom förtunning och förtunning till militär färg, prinsess skor med tillbehör åt dottern,

10 rullar vit tape för maskering, 5 par handskar för det var bra pris, en mast lanterna då jag förlorade glaset på den jag köpte förra året, så hade de en ny sorts polygrip som absolut måste testas. plast klädnypor då de jag hade i trä en gång som är murkna nu. En gäst madrass som antagligen Liten får sova på när det kommer gäster om en vecka.

Röd glykol då det tydligen inte duger med blå i VW, spolarvätska, rödsprit, och tändvätska.

POFF så var det ett fett kvitto :ph34r: , Farligt att gå där och ha tid att fundera på vad det är tomt på. man skall ha korg och inte vagn  ^_^

Ja båtfärgen kanske jag får komplettera med, men jag måste se hur den beter sej mot den gamla bottenfärgen innan jag köper en hink till  :huh:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm har också besökt Biltema i dag. skulle "bara" ha arbets byxor och båtfärg,

Så tillkom förtunning och förtunning till militär färg, prinsess skor med tillbehör åt dottern,

10 rullar vit tape för maskering, 5 par handskar för det var bra pris, en mast lanterna då jag förlorade glaset på den jag köpte förra året, så hade de en ny sorts polygrip som absolut måste testas. plast klädnypor då de jag hade i trä en gång som är murkna nu. En gäst madrass som antagligen Liten får sova på när det kommer gäster om en vecka.

Röd glykol då det tydligen inte duger med blå i VW, spolarvätska, rödsprit, och tändvätska.

POFF så var det ett fett kvitto :ph34r: , Farligt att gå där och ha tid att fundera på vad det är tomt på. man skall ha korg och inte vagn ^_^

Ja båtfärgen kanske jag får komplettera med, men jag måste se hur den beter sej mot den gamla bottenfärgen innan jag köper en hink till :huh:

Spar kronerna till pajeron ist😊
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns.

Båten måste i och 13 bilen ha färg. passaten sitt så det var väl med i beräkningarna. men man blir lite förundrad hur fort det drar i väg.

Tur jag har gjort lite husbils affärer och annat den senast tiden.

 

Kommer kanske upp runt den 14 och kan beskåda pajeron  :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...