Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Verkade vara kasst väder i dom speglarna? Haha

 

Ja bu eller bä, i den första Swedol spegeln jag testade såg jag bara skåpsidan...

Ser dock ut som om det är bättre sikt i den i dag...

 

(Vet inte om armen blivit smidd, men speglar med små justeringsmöjligheter är svåra att få till...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föräldra-"ledig" idag.... Den lilla ungen vaknade halv 6 och verkar ha gjort till sin livsuppgift att se till att ingen annan får sova oavsett morgnar eller natt.

 

Som pricken över i var snuset slut så man fick ta en gammal blöj-snus från igår..... Det är en väldigt speciell känsla att peta i en blöt kladdig, kall, begagnad snus... fy##!

 

Men å andra sidan nu kommer jag uppskatta det nya snuset när jag kommer till affären... :-)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min yngste är tvåochetthalvt och nu BÖRJAR sömnen bli lite ordning och reda, men kl sex varenda dag oavsett i veckan eller helg gör ju ingen glad. Numera accepteras iaf att sitta framför teven till åtta, så vi får sova en stund till med ett halvvaket öra om det händer olyckor i tevesoffan.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch Erik.. det är tänka på tgb.net som gäller hör jag..

 

.en vacker sommaräng..lite lättklädda damer i en nytankad terrängbil.. (att damerna är totalt ointresserade och att plånboken då är tom får man glömma justhär..)

 

Själv ligger jag och väntar på frukostbrickan..blir väl en plywood med ost och torrt vatten i banlig ordning.

Men det jag skulle skriva om var just vad jag brukar tänka på. Det är den efterlängtade dagen man kör ut tgb:n ur ett lånat garage och den är helt nymålad i cammo mönstret som idag är så blekt.

Det ska bli en skön känsla för mig.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade tändföljden på min 13 i dag 

Det var inte många kablar som satt rätt  :mellow: Mej veterligen brukar de inte hoppa runt av sej själv  :huh:

Nåja nu är det bara att varmköra och finjustera tändningen så går den i alla fall  ;)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föräldra-"ledig" idag.... Den lilla ungen vaknade halv 6 och verkar ha gjort till sin livsuppgift att se till att ingen annan får sova oavsett morgnar eller natt.

 

Som pricken över i var snuset slut så man fick ta en gammal blöj-snus från igår..... Det är en väldigt speciell känsla att peta i en blöt kladdig, kall, begagnad snus... fy##!

 

Men å andra sidan nu kommer jag uppskatta det nya snuset när jag kommer till affären... :-)

En kompis barn har de lyckats dressera så pass att de dukar fram frukost på helgen :)

(hade nog inte funkat om de själva inte ville)

 

Men å andra sidan är äldsta runt 7 nu och yngsta 5. Annat var det när man hälsade på och sov över när de var yngre, varje morgon startades av en hjärtattack eftersom en trapp inte kan forceras utan att "ta i". BAM - BAM - BAM, om de hoppade, rullade eller ramlade vettetusan, men när de kom ner viskade de: "schh, han sover" :)

 

 

Närmsta jag kommit gammal snus är nog när mitt kaffe var slut och jag testade att koka på sumpen, så kaffesugen blir jag nog aldrig mer :)

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockad upp en kall ur frysen. En kall hårddisk alltså och stoppade in i datorn för att se om det rekommenderade hantverkarknepet funkade ;) . Tyvärr var den lika oresonlig som innan. Jag har ju en laptop det kanske blir svårare då :unsure:  Återstår att testa med "mobilt" operativvsystem.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 varje morgon startades av en hjärtattack eftersom en trapp inte kan forceras utan att "ta i". BAM - BAM - BAM,

 

Det där påminner om när vi var hos min far i vintras. Min syster med familj hälsade på samtidigt, så vi var tio personer som bodde i huset. När min fyraåring skulle upp på muggen på morgonen viskade jag att han skulle gå tyst. Och det gjorde han. Anamma och regera, en indian på  jakt hade varit avundsjuk. Så öppnade han toadörren sakta och försiktigt. KNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIRRRRRRRRR!!! och så hordes det inte ett pip förrän han var klar och på väg ut igen KNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIRRRRRRRRR!!! och så smög han tillbaka och lade sig. Man kunde ju inte annat än berömma honom, för han hade verkligen smugit. Att alla i huset vaknade var ju inte hans fel... :D

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss blivit blåst.............mer på ett roligt sätt tror jag :)

Knackade på dörren och där stod en grupp småtjejer som ville sälja bullar,gott till kaffet ikväll tänkte jag.

Hade kontanter för en gångs skull på mig så jag köpte 2påsar a 15kr styck.

jag hade lite brådis till posten o hämta svetstråd så tog 2påsar och betalade och kollade knappt på påsarna

Först nu såg jag hur små bullarna var och varje påse endast innehöll 3st :lol:

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss blivit blåst.............mer på ett roligt sätt tror jag :)

Knackade på dörren och där stod en grupp småtjejer som ville sälja bullar,gott till kaffet ikväll tänkte jag.

Hade kontanter för en gångs skull på mig så jag köpte 2påsar a 15kr styck.

jag hade lite brådis till posten o hämta svetstråd så tog 2påsar och betalade och kollade knappt på påsarna

Först nu såg jag hur små bullarna var och varje påse endast innehöll 3st :lol:

Du får tugga väl och njuta :wub:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag ska njuta av bullarna och mitt eget kaffe så ska ni få se det här..

Tog nyss ur tanken ur willy som avslutning....aldrig har jag fyndat så mycket peng i en bil :)
Jag tror Jeep tom glömt bort att han har använt karossen som spargris :lol:
Dessutom en kula mätt 13mm(antagligen en lortig 12.7)

Det här ger ju kompensiation för dom dyra bullorna..... :)

post-6465-0-50775700-1430938803_thumb.jpg

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockad upp en kall ur frysen. En kall hårddisk alltså och stoppade in i datorn för att se om det rekommenderade hantverkarknepet funkade ;) . Tyvärr var den lika oresonlig som innan. Jag har ju en laptop det kanske blir svårare då :unsure:  Återstår att testa med "mobilt" operativvsystem.

Inte är det en extern hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte är det en extern hårddisk?

Nej, det är lappens interna hårddisk men den sitter åtkomlig under ett skruvat lock på undersidan

post-9023-0-34410600-1430974622_thumb.jpg

 

Jag antar att en laptop är lite svårare att hantera ur de flesta avseenden utom att möjligen bära med sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper separats skal till mina hårdiskar från laptops och använder de som externa hårddiskar, brukar funka att få ur det man vill i alla fall,

ett skall kostar allt från typ 99 kr till vad du vill, och egentligen behöver man inte ett skal till varje hårddisk man plockar ur, utan kan ha de separat och skifta i skalet.

Men ett till varje hårddisk är fint då man skall leta något på dem.

 

Vet inte om din är så dålig att den inte är sökbar ens. men annars kan du ju prova med att få ut det du behöver genom dessa separata skal

Det har ofta varit annat än just hårddisken som gjort att jag varit tvungen att plocka ur dem, typ läsk över hela datorn eller trasig skärm och så vidare.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...