Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Om jag gör en sådan där fuskinstallation, som i och för sig inte syns utåt, så kan jag i alla fall inte låta bli att tänka på att det inte är riktigt så fort jag ser bilen. Jag kan inte få någon ro förrän det är riktigt gjort. Nu för tiden gör jag som Svana säger, går det inte att göra ordentligt på en gång så låter jag bli, tills jag får tid :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller i går rättare sagt. Jag tittade på "Dokument utifrån". Jag visste att vi knappt hade något försvar längre men jag hade ingen aning om hur illa ställt det var. Det verkar nästan som om Putin gått betydligt längre här än i Ukraina. Han verkar ha besatt hela riksdagen med sina anhängare!

http://www.svtplay.se/video/2816948/vad-hande-med-forsvaret

Man blir både chockad och rädd.

Tog mig tid ikväll att se denna, klart sevärd.

Gäller att hålla sig lite lugn också, snudd på att man vill hälsa på samtliga inblandade i försvarets fördärv och klappa till dem...

 

Inbillar jag mig bara eller håller medias inställning till försvaret på att förändras allt mer till det positiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart helg igen, Ja den börjar väl egentligen nu i och med Liten inte har dagis i morgon.

Dubbel och nästan trippel upp bokning av tiden gör att jag. får släppa en del och kör på det viktigaste. 

Fixa förgasarna på 13on, och se om jag kan få den att gå rent så jag kan börja förbereda inför besiktning.

Göra en sista koll på Passat om jag hittar källan till doften, som besiktnings kontrollanten fick nos på vevhus vent luft, kommmer i från.

Annars får jag åka in med "Svarta kåpan" borta så får de peka vad jag skall täta eller byta, för jag hittar inget  :huh:

Har fixat tätning vis oljesticka, det ända jag kunnat hitta som ger doft i från sej. 

Ja motortvättat också då.

Sen bär det nog av till Mariestad och plockar med C 202an, Om det var nu på söndag det passade Morgan  :ph34r:, möjligt det var nästa helg måste dubbel kolla. 

 

Skulle varit med OAS och rekat samt planerat en träff med dem, som jag ej själv kan deltaga på. 

Men vet inte om jag hinner både sälja husbil i morgon fredag, och sedan tvätta kläder torka dem, packa om bilen för mej, Liten och hund och dra i väg på camping tur, med eventuellt tältning så vida de ej hyrt stuga. Ett 4 mans fjäll tält utan möjlighet till uppvärmning känns inte helt ok med en 4,5 åring och stor hund nu i april, en helg då de lovat halv dåligt väder. Tror de ror i land det utan mej och gänget som måste följa med  -_-

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall kolla den, 

Tackar för tipset  :excl:

Hm det körde i hop sej för en karl här. så jag har tillbringat dagen med att förfölja en traktor och förse den med nya gödnings säckar i dag. Liten fick åka med. de första två och en halv timmarna gick bra, men att få henne att sleva i sej mat och ut till traktorn på 30 min. för två och en halv timme till var inte lika lätt.

Ladda plattan med film så gick det väl an ändå  ;)

Sedan åka och handla tvätt och sköljmedel å lite annat viktigt, så hem och fixa mat så var denna dag förbi. Nu är det dags att få ungen i säng i vettig tid

Fick inte mycket eget gjort   ;)

Slår av ringsignalen i morgon och gör ett nytt försök.  B)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig tid ikväll att se denna, klart sevärd.

Gäller att hålla sig lite lugn också, snudd på att man vill hälsa på samtliga inblandade i försvarets fördärv och klappa till dem...

 

Inbillar jag mig bara eller håller medias inställning till försvaret på att förändras allt mer till det positiva?

 

ren inbillning, fattar inte riktigt hur detta program slank igenom. Antagligen var inte avsikten att skapa den aha upplevelse som möp'ar får...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidig läggdax..imorrn blir det dagen D..

..vi ska ut och köra dagstur med 4st. Tgber.

Ska verkligen bli skitkul!

Blir nog nån bild om ni är snälla. :-)

Var det ni som var i kraftledningsgatan? Jag var ute med familjen och plockade murklor och såg en 11a och 13 på långt bort på andra sidan dalgången från det brandhärjade området som numer är naturreservat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara tagit det lugnt idag och vilat kroppen lite.

 

Var på finsittning igår i egenskap av student.

Riktigt trevlig kväll. Förutom att prata med intressanta människor så höll mig på en lagom lägstanivå och sa inget onödigt korkat.

Förutom att fisa runt i kostym röktes även den halvt obligatoriska cigarren :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Ja tiden går. De senaste fem åren har jag haft fullt upp att hänga med i svängarna, från att dessförinnan styrt och bestämt takten ganska så själv.

 

Idag blir det inget grejande med bilen, får se när det blir några timmar över nästa gång. Ett trädgårdsförråd har några timmars jobb kvar och så ska jag bygga om en altan innan det blir riktigt allvar av tgb-fixet. Men till skillnad mot de andra projekten vi genomfört i huset så ska jag ta några tillfällen emellanåt att greja med intresset istället för att streck-köra byggprojekt tills jag är utless.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen tillbaks Erik.

 

Tjingen>> Roligt..synd vi inte stötte ihop! Såg några enduro hojjar oxå, och senare 2 fyrhjulingar. Stämmer nog bra på din beskrivning att det var vi du sett.

Min kommentar är då, att om min 13 puttrade runt med rakrör och fruktansvärt oväsen..då såg du oss efter stockhålet.Gick den tyst var det innan stockhålet.

Hände nämligen lite under dagen. Ett haveri på vägen dit, då Mickes 11-bil fick ett skumt bromsfel..anliggning på båda kretsarna efter en inbromsning!!Den bilen gav vi upp med i garaget och åkte endast tre bilar istället.

Sedan 2 accidenter när vi körde i skogen (som vanligt alltså hehe)..hela mitt avgassystem på 13bilen blev skrot och gick i 4 delar i ett dynghål med stubbe i.. sedan uppe i bergen välte en av "nya" tgb-polarna..men dock utan bil skador eller kroppsmärtor som tur är.

 

Ruskigt kul hade vi iaf. Skriver från mobilen nu..bilder finns i datorn.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoda var här på besök i förmiddags vi bytte lite grejor och tittade runt i mina gömmor.

Sedan har jag använt TGB40:ian som skogsmaskin och vinschat fram vindfällen. Får bli ved av det trots att det är tall. :unsure:

Jag upptäckte att den främre styrningen för vinschwiren har blivit skadad :( :

post-9023-0-82776900-1430062090_thumb.jpg

Det hände nog när jag rancherade sopbilen i vintras. Trodde nog att den skulle hålla för lite mer men nu blir det till att ta fram stora riktverktyget (Valmet 6000) och se om man kan få stil på den igen ^_^

 

Jag är inte riktigt vän med vinschen. Bromsen verkar till exempel släppa när man kopplar från vinschen så det går inte att backa och dra med sig någonting i vinschwiren :(. Det finns ingen wirestyning på trumman heller så man riskerar att "trassla" wiren i sig själv och få svårt att dra ut den igen när man belastat den. Man får väl dra ut den efter varje användning och rulla in den igen med endast liten belastning.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@SBAT111

"Man får väl dra ut den efter varje användning och rulla in den igen med endast liten belastning." :unsure: 

Bättre att du rullar ut den och släpar in nått riktigt tungt,den ska rullas stumt upp på trumman om du inte vill ha trassel eller nedskärningar mellan underliggande varv..... 

Jag brukar koppla upp linorna i ett stadigt träd och låta bandvagnen vara lasten i linan,lätt bromsad.
Finns inte en möjlighet för vajern att skära ned då. -_-
 


Mvh/Dexx

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var nog det jag tänkte. Det är ju enklast att använda bilen som motstånd och dra sig uppför någon backe. Ordningsmannen i mig skulle dock vilja vara med och styra wiren så att den lindar upp sig snyggt på trumman. Så att man är säker på att slippa "nedskärningar" ^_^

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom trött efter att ha skruvat TGB + fixat med båt Lördagen hemma med unge och hund runt bena bokstavligen, söndag packa unge å hund och tillbringa i Mariestad med att skruva av en massa saker på en bil.

I dag spola av och packa ungen till dagis, Bygg möte med en byggherre samt Kronfågel och markägaren här. Så försöka klura ut vart man placerar en byggnad för att ta minst med hektar odlingsmark till kyckling hage, Det är inte precis gratis med odlings mark här. sedan kasta sej i bilen och till nästa möte med läkare och andra som hjälper mej med "sjukintyg" om att jag har rätt att ha bil som sjukvårds kostnad. Hämta unge, storhandla, plocka in,lägga unge Nu skall jag försöka få i mej dagens första l mat och sedan börja med en maskin tvätt, 

Nästan så jag känner mej lite djurplågar aktig som inte kunnat ordna med hunden riktigt i dag så den har fått både flänga och sitta i stillastående bil i skuggan med alla fönster öppna i över 4 timmar totalt. och innan det nästan bara varit bunden hemma och inlåst hemma.

Lite för trött för att sova så jag kör på här medans första maskinen tvätt kör klart.

Hoppas få lite tid att kolla Passaten i morgon då unge och hund är hemma igen hela dagen, På torsdag är det körförbud på den och 13 bil, så påsen börjar knytas i hop lite nu  ^_^

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig planering av mej, och tajming för hundägaren och till lika dottern mor att ligga på sjukhus så jag har båda två här på heltid  :P

Och bara rätt till dagis när hon skulle ha jobbat :(  

Det var ju det där med att säga nej som jag behöver träna lite på ibland också då  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trilskas med bandvagnen en halv dag där jag trodde både spalfläkt och
Blinkfyr bränt ihop ,visade sig som tur vara en dålig/klen jord.
J#vla amatör som kopplat ;)

Den roliga delen idag var hämta ut ett "jeep-kit" inropat på kvibergs.
Den vikbara klas-spaden ska ja slipa kanterna på och lägga under
sängen i försvar mot tjuvar

post-6465-0-99353000-1430171022_thumb.jpg

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plan B:

Kör dit och ta tvåorna. Blir fyra veckors respit för ett par hundra.

 

Been there. Done that...

 

B)

 

Ja det är bara Spanska flaggan som ställer till det.

 

Har du kört bilen hit??? som ett X fick höra medans SBP'aren rotade i dekal lådan....

Att planera körningen o hålla avstånd ingick lixom de sista månaderna.... 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att man har en förstående fru som tillåter att man målar tgb-delar på köksbordet. Jag tror hon ångrade sig iofs när den gemytliga doften började spridas. :-)

 

Om 3 timmar målas nästa lager men då sover hon gott så det kommer jag nog undan med oxå.

post-6558-0-78756400-1430253222_thumb.jpg

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...