Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Opererats för gallsten idag jag har.

 

Välfärd FTW!

Haha, sammanträffande :) jag har oxå överlevt en bukoperation idag med rakad mage och stort plåster.

 

Slocknade o vaknade 6 timmar senare och är nu fortfarande väldigt groggy, narkosen samt att jag fått ett gäng Oxy...nånting, spexiga tabletter, :) :) :)

Är förnärvarande väldigt osugen på att äta och göra situps :lol:

 

Har även ruskigt ont i halsen o kan knappt prata av någon anledning? Känns som det varit något rivigt där?

 

Jaja, då var det över IAF, :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, sammanträffande :) jag har oxå överlevt en bukoperation idag med rakad mage och stort plåster.

 

Slocknade o vaknade 6 timmar senare och är nu fortfarande väldigt groggy, narkosen samt att jag fått ett gäng Oxy...nånting, spexiga tabletter, :) :) :)

Är förnärvarande väldigt osugen på att äta och göra situps :lol:

 

Har även ruskigt ont i halsen o kan knappt prata av någon anledning? Känns som det varit något rivigt där?

 

Jaja, då var det över IAF, :)

Gallsten?

 

Jo, situps står jag också över just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, sammanträffande :) jag har oxå överlevt en bukoperation idag med rakad mage och stort plåster.

 

Slocknade o vaknade 6 timmar senare och är nu fortfarande väldigt groggy, narkosen samt att jag fått ett gäng Oxy...nånting, spexiga tabletter, :) :) :)

Är förnärvarande väldigt osugen på att äta och göra situps :lol:

 

Har även ruskigt ont i halsen o kan knappt prata av någon anledning? Känns som det varit något rivigt där?

 

Jaja, då var det över IAF, :)

Intuberingen (slang i svalget för andning) under narkosen gör lätt att man känner sig lite rivig i halsen efteråt :D  Man är ett lealöst kolli under narkosen och inte lätt att hantera, har ibland vaknat upp efter OP med både fläskläpp och blåöga (förmodligen blivit tappad i golvet) :lol:

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja här fortsätter oturen.

Köp en lott efter mej å du kan vara säker på att några nitlotter gått i alla fall.

Skulle köra med magsjuk unge och släpvagn 8 mil för att införskaffa en bättre begagnad spis. så lång allt väl.

Hade lämnat Liten hos sin mor, för jag var tvungen att jobba lite i dag.

Så dit med Skodan å vagn. Hämtade liten och en kräk hink utifall.

Hade lite tidspress då den som sålde spisen skulle åka 17.45. 

Ja jag var nog i god tid, satte oss i bilen före 16 och skulle åka.

 

Så startar inte bilen, först fattar jag ingenting, men så ser jag en lampa med en bil samt nyckel på, som lyser.

provar alla trix som jag kunde hitta på och följde instruktionerna så det skulle bli rätt, men bilen hostade bara till då man tydligen stängde av start spärren i 30 sekunder, vid varje försök.

Nu vart det jaga bil i panik. Fick låna exets bil till slut och kom med 5 mins marginal till Norrköping. 

Så spisen är hemma  och inkopplad, och fungerar som den skall nu.

 

Hon skulle fått med en bricka med en kod på när hon köpte bilen så man kan sätta startspärren ur spel och aktivera nyckeln igen, men den har hon slarvat bort.

Hoppas innerligt att reservnyckeln löser det hela i morgon, annars blir det dyrt, och där med ogjort. tydligen bara märkesverkstaden som kan fixa ny kod och nya nycklar. 

Låter så där lagom billigt och ej lockande.

 

Jaja, får jag inte fart på Skodan utan att det kostar en massa tusen, Så har  nu jag 2 kvällar på mej att skruva fart på en LR så jag kommer i väg till Värmland. resten av tiden antingen jobbar jag eller är fast inne och sköter om sjuklingen,

 

Tror det är dags att ringa sjukvårdsupplysningen, magsjuk i 5 dagar nu. 6 i morgon, det börjar ta lite på det lilla trollet. vet inte riktigt när det börjar bli farligt att inte få behålla varken mat eller dryck. men när det närmar sej en vecka tycker jag nog att det är dags att kolla upp det nogrannare.

 

ja fy tusan Vinkon, vilken jäkla njursten , har aldrig sett en sådan klump, tror tusan att du varit dålig emellanåt, Hoppas det blir bättre framöver nu.

 

fridens folks

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilar med startspärr är skit! Jag har en Suzuki med startspärr och den krånglade. Efter två verkstadsbesök fick jag beskedet att det var bara till att skrota bilen eftersom den var konstruerad så att ingen skulle kunna gå förbi eller reparera den. Tur nog var min startspärr av typen "touchpoint" . Det var  kontaktfel som gick att reparera just där man skulle trycka dit startspärrgrejen.

 

Men Hasse, det är en dryg vecka kvar till Finnskogsträffen så du kanske hinner få en Land Rover i körbart skick. Lycka till!                Nu vänder det!.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina sympatier till Vinkon och Frippe S. Jag har också ett par bukoperationer bakom mig och vet hur det känns. Den första var enkel, åkte hem samma dag. Nr 2 var en körtelutrymning som tog många timmar, trodde jag åter skulle åka hem samma dag. Inte riktigt... Viktigt att hosta, annars ligger ett lungödem och lurar runt hörnet!

 

Krya på er grabbar!!

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en startspärr på 945an som spökar någon gång ibland, speciellt om man bytt mellan de 2 nycklarna, det hände efter att Volvo verkstan skulle koda in en ny nyckel.

Fördelen på den är att startspärren bara går på startsignalen till startmotorn, men folk kan titta lite konstigt på en när man står på en snabbköpsparkering o startar bilen med lång ( så man slipper böja sig så mycket ;) ) skruvmejsel direkt på startmotorn. Har funderat på att koppla in en separat startknapp på instrumentbrädan, svärmor mfl som lånar bilen är lite osugna på att starta med skruvmejsel. :)

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tusan killar. Krya på er. Ja..det är en vecka kvar till ett års dagen.. då jag blev bestulen på blindtarmen.

Men den var så rutten så jag ville inte se den ens..ännu mindre ha den i kroppen haha.

Ta det lugnt nu..vila er och se till att bara ta det lugnt.

Nu efter ett år känner jag bara obehag och ömhet. Det kommer nog försvinna helt till sommaren hoppas jag.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller bara att börja ladda i tid så man får upp turbotrycket. Bilder verkar vara en historia i sig. Jag vred den i något program i telefonen, den var åt rätt håll när jag lade till den. Men sen vred den sig när jag postat den. Kan det vara så att den vill visa sin styrka mot en förbipasserande Volvo?

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. smen hann före.. ^_^

 Jag gillar såna kommentarer..iaf att fälla dem själv.

 

För jag är lika kass på att vända bilder.

 Så numera tar jag alltid två bilder med mobilen, en stående och en liggande, så jag kan byta bild om den blir fel här haha.. :lol:

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilar med startspärr är skit! Jag har en Suzuki med startspärr och den krånglade. Efter två verkstadsbesök fick jag beskedet att det var bara till att skrota bilen eftersom den var konstruerad så att ingen skulle kunna gå förbi eller reparera den. Tur nog var min startspärr av typen "touchpoint" . Det var  kontaktfel som gick att reparera just där man skulle trycka dit startspärrgrejen.

 

Men Hasse, det är en dryg vecka kvar till Finnskogsträffen så du kanske hinner få en Land Rover i körbart skick. Lycka till!                Nu vänder det!.

 

Ja det är lite panik nu. 

Har dottern till söndag, sedan på Söndag åker chefen bort på semester igen, och kommer hem på tisdags kvällen så har hans fru opererat sej och kan inte jobba, så jag har alla drift och ansvar från söndag till onsdags morgon. 

Skruva i hop en landrover, hinner jag inte.

 

Så nu har jag grävt och förnedrat mej riktigt, å lyckats skaka fram lite slantar, så vad fan göra, jo jaga bil.

Får skruva i hop en landrover och sälja sedan.

 

Har ett späckat chema med bil koll nu, 

Sista bilarna är i dina krokar Beau. en i Sätergården, men han kommer inte hem från Norge förän Onsdag kväll, 

Så kanske tåg till Karlstad och vackert be Danne köra mej upp till den.

Så en i Hagfors.. men jag har lyckats låna en bil 2 dagar nu så jag skall kolla några bilar här i krokarna först.

STORT KRAV. besiktigad, skattad och fullt körbar, 4X4 och ej pick upp, samt någorlunda ny. max 20 K

 

Ja ungen är frisk i alla fall så hon har jag lyckats få in hos "mormor" i dag och kväll så jag kan jaga runt å kolla bilar

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enl: vägverket på mina regpapper

Bränsleförbrukning

Bränsleförbrukning, blandad körning 
11,4 l/100km

Bränsleförbrukning, landsvägskörning 
9,4 l/100km

Bränsleförbrukning, stadskörning 
14,9 l/100km

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På de med klena motorn var kopplingen en svag punkt på dessa samt svänghjulet.   På de tidiga med v6 finns en 4 stegs automat designad av Porche som går att köra helt manuellt med bara + och - klick på spaken samt diffbromsad bakaxel.

 

Kamremsbyten är riktigt rejält saltade så många säljer nog när det är dags, jobbet var enkelt än jag trodde inga specialverktyg krävs och rätt gott om plats och en rem kostar under 1000:-  Byte min eftersom jag inte fick helt säkra uppgifter på när bytet var gjort.

 

Ringde på denna men den såldes direkt de fick troligen det begärda priset 14.500:-

 

Hyundai Santa Fe 2,7 GLS / 4WD /V6/ Skinn 

Säljes billigt! Bilen är i Nyskick 
Mätarställning:17- 23000 mil ca
Färg: Svart Metallic
Karosseri: SUV
Info: Stora frontbågen, Sidesteps 173 HK V6,
4WD, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning kyler bra, Besiktigad & skattad, Takbox fäste, Airbag förare & passagerare, Färddator, C-lås, CD-stereo, Dragkrok avtagbar,Lastgaller, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel,Helskinn, Stolvärme fram, Svensksåld, Rails, Vinterhjul - med dubb ,Yttertemperaturmätare, Välskött, 2 ST Nycklar med larm, Full matad, 12v uttag, Spoilerljus plus tv extra ljus, Delbart glaslucka,
Med massa mer utrustning.

Fina fälgar (sommar) samt nya vinterfälgar med dubb däck

Kamrem bytt nyligen. Hela kittet 
Servad med Olja, filter, kamrem, växellådsolja, ( 2015/0802 )
Går fint i både motor och växellåda. Aldrig vart nåt krångel tidigare.
Besiktningstermin: 2016-01-01 - 2016-5-31
Fina besiktningspapper varje gång.
Skattad.Tillomed Sista Juni. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det dags att lämna vintervilan.

 

post-5279-0-82705500-1462011996_thumb.jpg

post-5279-0-39462500-1462012038_thumb.jpg

 

 

ang försäkring:

Fick rejäl höjning hos TH ringde runt men de var ändå billigast men nu stryks helförsäkringen eftersom de höjt den med 400:-  från 962:- till 1361:-  halv låg på efter höjningen 1028:- och bara trafik 528:-   helåret.

 

Bad de motivera och de försökte med att dessa bilar blivit mer olycksdrabbade, tror inte det är så många c202 rullande i trafik så premien skulle ökat med över 40% pga av olycksstatistik.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...