Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Vad i he...  :huh:

 

Aldrig sett denna typ förut.

 

Vad var vinsten med den konfigurationen? Eller var det i nån övergångsperiod?

Har faktiskt funderat på det jag med :)

 

Harley Davidson hade nått liknade till o med tidigare,dom kallades faktiskt för "Halvtopp"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var i en overgangsperiode noen få produsenter lagde halvtoppmotorer. Fordelen var at det gikk an å høyne kompresjonen og øke ventilstørrelsen og dermed få en god del sprekere motor. Willysmotoren F134 var faktisk i produksjon fra 1950 til 1971, og ble brukt i CJ-3b, M38a1, CJ-5, Willys pick-up, Willys stasjonsvogn, FC150 og så videre.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Willys_Hurricane_engine

 

 

Vinkon: «sidventilsmotor» heter «sideventilsmotor» på norsk

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok efter en skum natt typ 150 sms eller fler till och med, mellan kl 04 och 05.30 från larm i kyckling stallet så tog jag lite sov morgon.

Jag skall banne mej koppla bort mej själv från larm listan.

 

Nåja ledig i dag och är redo för förgasar skruvande. "ÄNTLIGEN" 

Har ju halva verktygs avdelningen i bil jeppen som vanligt och skåpet som föråd, för de lite dyrare sakerna, 

törs inte ha saker ute i bryggeriet just nu, då grannen har dragit hit, Ja jag vet inte vad jag skall kalla dem men jag litar inte en sekund på dem, 

Det kommer bilar med brutna tändningslås, mini motorcyklar i drivor och annat skumt , BARA när det är mörkt ute. 

Jag har nog drällt bilar och saker runt mej u bland, men här står och lighger det 3-4 lik nu som oljanrinner ur och de är vända allt från på sida till helt upp och ner, har aldrig set någon skruva bil så,

det är mer ett skrot upplag här, de eldar allsköns sopor i en tunna och kryper sakta men säkert närmare mina domäner, då de är i andra sidan på samma byggnad som bryggeriet, så jag kommer snart inte in med jeepen ens. har flyttat på bilarna utan att fråga med traktorn och ingen reaktion, eller bättring

 

Så 13 huserar direkt utanför dörren på mitt hus nu så jag har koll på den

 

Nä nu ut och skruva 

fridens folks 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok efter en skum natt typ 150 sms eller fler till och med, mellan kl 04 och 05.30 från larm i kyckling stallet så tog jag lite sov morgon.

Jag skall banne mej koppla bort mej själv från larm listan.

 

Nåja ledig i dag och är redo för förgasar skruvande. "ÄNTLIGEN" 

Har ju halva verktygs avdelningen i bil jeppen som vanligt och skåpet som föråd, för de lite dyrare sakerna, 

törs inte ha saker ute i bryggeriet just nu, då grannen har dragit hit, Ja jag vet inte vad jag skall kalla dem men jag litar inte en sekund på dem, 

Det kommer bilar med brutna tändningslås, mini motorcyklar i drivor och annat skumt , BARA när det är mörkt ute. 

Jag har nog drällt bilar och saker runt mej u bland, men här står och lighger det 3-4 lik nu som oljanrinner ur och de är vända allt från på sida till helt upp och ner, har aldrig set någon skruva bil så,

det är mer ett skrot upplag här, de eldar allsköns sopor i en tunna och kryper sakta men säkert närmare mina domäner, då de är i andra sidan på samma byggnad som bryggeriet, så jag kommer snart inte in med jeepen ens. har flyttat på bilarna utan att fråga med traktorn och ingen reaktion, eller bättring

 

Så 13 huserar direkt utanför dörren på mitt hus nu så jag har koll på den

 

Nä nu ut och skruva 

fridens folks 

 

Vad är det för grannar egentligen? Verkar vara rena patrasket. Gå på hyresvärden, han verkar inte ha bästa kollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full och naken man härjade i hönshuset

 

H.Hansen

Ok efter en skum natt typ 150 sms eller fler till och med, mellan kl 04 och 05.30 från larm i kyckling stallet så tog jag lite sov morgon.

 

http://www.smp.se/almhult/full-och-naken-man-harjade-i-honshuset/

 

Räven härjar i hönshuset, tänkte frun på gården. I själva verket var den en berusad, blodig och naken 35-åring.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aldrig funderat på fördelarna att inte bo på eller nära arbetsplatsen?

 

Jo den senaste tiden har jag funderat på att flytta, 

Men jag har precis fått klart att jag får skuldsanering och nu kan bli av med skulder som hängt med sedan 1988 typ.

Svårt att komma i kapp dem när instrum justitia mer flera har 32 % eller mer i ränta på en del inkasso ärenden.

Har slängt in några 100 tusen under årens gång utan att det hjälper

Fast jag jobbar och de tar allt de kan så kunde jag inte bli skuld fri under en överskådlig tid, så drygt 5 år till på existens minimum väntar. Skönt som fan ändå att få det klart 

Har jobbat i över 4 år på att få till ansökan mm nu. 

Inte läge att flytta då,

Sedan kan jag inte dra hur långt från min dotter som helst så dit jag vill flytta får vänta,

Jag får sätta upp mitt ny gamla garage och skaffa mer övervakning samt ett hagel eller något annat jag kan plocka de på håll med så de inte ser att det är jag, vill ju inte att farbror blå kommer och hämtar mej för jag gått bärsärk med yxa eller motorsågen  :D

 

I dag har jag lärt mej hur jag tar bort mitt tele nr från just det larmet, funkar inte det, så byter jag nr och ger inte ut det till chefen  :P

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan behöver väckar klocka när man har sms larm från >K stall< 110 sms sedan 04:30 till nu och det fortsätter, tydligen la de in mej i går igen för att jag skulle jobba i dag  :angry:

Dags att ringa larmfirman å fråga vad det är för skit de installerat. :huh:

Om jag vore dig skulle jag stänga av mobilen :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan behöver väckar klocka när man har sms larm från >K stall< 110 sms sedan 04:30 till nu och det fortsätter, tydligen la de in mej i går igen för att jag skulle jobba i dag  :angry:

Dags att ringa larmfirman å fråga vad det är för skit de installerat. :huh:

 

Det där ska du ha jourtillägg för. Nattlarm bör ju gå till ägaren, inte till dig. Dessutom bör ägaren också kolla med larmfirman vad det är som krånglar,känns inte som din uppgift. Det där med att stänga av mobilen är ett bra alternativ. Lycka till!!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem fan behöver väckar klocka när man har sms larm från >K stall< 110 sms sedan 04:30 till nu och det fortsätter, tydligen la de in mej i går igen för att jag skulle jobba i dag  :angry:

Dags att ringa larmfirman å fråga vad det är för skit de installerat. :huh:

Har du inte funderat på att ansöka om tidigare pension?  Finns många fördelar med det. Speciellt om man har både barn och många fordon att ta hand om.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På kraftverksavtalet har man utryckningsersättning ( o min 3 tim arbete) när man larmas ut på fritiden...

 

och som sagt, power off / ljudlöst läge är ju ett alternativ...

 

Ja eller så går det att på sin mobil spärra vissa nummer så dom inte kan nå fram till ens telefon. Skönt och praktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Puppe

 

Vad fick du ge för vinchen funderat på att plocka bort min eftersom den aldrig används och lite vikt skulle oxå vara bra att bli av med?

 

Funderade lite på ditt ventil bult problem och något stämmer inte om nu toppen inte var rätt dragen borde detta inte få avståndet att minska utan snarare att öka ju mer toppen slår sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Puppe

 

Vad fick du ge för vinchen funderat på att plocka bort min eftersom den aldrig används och lite vikt skulle oxå vara bra att bli av med?

 

Funderade lite på ditt ventil bult problem och något stämmer inte om nu toppen inte var rätt dragen borde detta inte få avståndet att minska utan snarare att öka ju mer toppen slår sig.

 

Jag gav 4000SEK för den. Saknades spakar och löphjulen som ska sitta på ramen men det tror jag att jag har någonstans :rolleyes: I övrigt komplett med vändlåda, vajer, kardaner, balk och främre löphjul som sitter längst fram på ramen. Du borde få 5000 om du har komplett vinsch. Å andra sidan, om du ska sälja bilen till någon som ska ut på äventyr så kan vinsch vara bra.  Eller du kanske lagt dom planerna på hyllan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...