Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Aha ja förstår Vinkon

 

Vart full rulle idag,sålt min Mazda som ska levereras på måndag,köpt in morsans gamla v40-99 och hennes sambo

passat tdi-99......en bil ut....två in :ph34r:

Tdi motorn kan ju va ett konverterings alternativ för bandvagn om bilen ska skrotas :)

Iaf lägga den på pall.

Även hämtat ut avspärrnings pinnarna,det satt även en knorr på dom för linor

eller snören :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ryktades om ca 110 ton

Ja pratade med en av operatörerna men frågade bara om det var drift på alla axlarna,då

de påminner om de gamla sovjetiska mobila plattformarna för kryssnings robotar :D

 

 

 

 

 

Liebherr köpte väl på sig ett gäng missilbärare fron Sovjet för att sätta på kranaggregat har jag för mig att jag läst nån gång??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bråkat klart med transportern för denna gång hoppas jag,Hade ingen laddning när jag pillat i hop den igen, rev ur kolbryggan och såg att det var noll och inget kvar av kolen, rotade rätt på en begagnad som låg i en bra att ha låda och så var det bara att ge järnet in till bilprovningen och visa upp de fyra returslangarna jag fått en tvåa på innan kopplings raset. sista dan innan det blivit helt ny besiktning, å det räcker med kostnader på den nu  :P

Men nu är den nybesiktigad och nyservad,

Nästan så det hade varit värt att köpa en annan bil om jag vetat om detta innan jag kostade på den ny framruta och bestämt mej för att hålla liv i den ett tag till  :huh:

Frågar någon nånsin mej om jag vill eller kan byta koppling på en WV transporter diesel så är priset för jobbet inte under 10 papp det är då klart efter detta om jag skall göra det på samma villkor  ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute och kört en sväng i skogen med Svana. :wub:

Ja va härligt, tack Sune för en trevlig tur.

 

 Men.. hände nåt med magen.

om det var pizzan vi käkade eller inte kommer vi inte få reda på.. Jag blev så sjukt dålig igårkväll, jädrans magont som jag inte kan minnas om jag någonsin haft tidigare.

Kräktes som ett djur och kunde inte ligga ned åt nåt håll men somna sittandes vid 7-tiden på morgonen, och nu är det bättre iaf..

 

Ingen ide att käka nåt, bara ut och gå eller ta det lugnt hela dagen.

Usch för sånt där, just en lördagskväll oxå..

 

 (Så kommer vi ihåg att ställa fram klockorna en timme idag.) :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja va härligt, tack Sune för en trevlig tur.

 

 Men.. hände nåt med magen.

om det var pizzan vi käkade eller inte kommer vi inte få reda på.. Jag blev så sjukt dålig igårkväll, jädrans magont som jag inte kan minnas om jag någonsin haft tidigare.

Kräktes som ett djur och kunde inte ligga ned åt nåt håll men somna sittandes vid 7-tiden på morgonen, och nu är det bättre iaf..

 

Ingen ide att käka nåt, bara ut och gå eller ta det lugnt hela dagen.

Usch för sånt där, just en lördagskväll oxå..

 

 (Så kommer vi ihåg att ställa fram klockorna en timme idag.) :)

du ska hålla dig inne ett par dagar om du bär en smitta....;)

 

Ja trycte gilla knappen av misstag....är knövligt o pilligt med android telefoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en stor Cat skotare som vält i en sluttning idag på hemvägen. Man skulle haft tgbn klar för "räddningsuppdrag" med massa extra block och massor av wire....... Eller lagom ledig tid över o satt sig på en stubbe och kikat på medans dom rätat upp den igen

Tror jag hade suttit på stubben  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade gärna kikat på men tyvärr så var och är min tid knapp så det gick inte att vara jobbig åskådare :)

 

Ja den var då på hjulen igen morgon efter men nu har den stått några dar, av vad jag kan se när jag åker förbi så är den hel. men högen med timmer som var lassat när den välte ikull låg kvar några dar och var borttaget först idag så nått strul lär det väll blivit för dom. Eller så har stakarn som satt i gjort sig illa eller nått. Vet inte om man har bälten osv på sig i dom där maskinerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tydligen för lite att göra om dagarna :P .

Detta är vad jag sysslade med i går, nu är det bara "lite" att plocka på och av och leverera  ;) Så nästa kan bygga klart vad det skall bli.

2014-04-02_11-44-07_591.jpg

Passade som handsken

2014-04-02_11-44-27_417.jpg

Ja då drar jag då, nya lameller och BE behörighet inga bekymmer B)  

2014-04-02_11-45-39_549.jpg

 

NÄPP den fick åka efter traktorn i stället  :angry:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en heldag med tgbn.

 

Började i garaget i morse och bytte membran i vacumklockan på fördelningslådan, allmän rundsmörjning med fettsprutan och bytte olja i fördelningslådan och framaxeln då jag har nått ljud som börjat låta... fast nu så har dom större däcken tagit över "sången" när man kör på vägen så nu hör jag inte nått ljud heller längre. Oljan såg fin ut men jag bytt i alla fall.

 

Sen blev det en tur till skogen med "nya" vagnen.

tgb%20skogtur%20009.JPG

 

Tur att man har backkamera så man ser den då den är så smal att den inte syns i speglarna :)

 

tgb%20skogtur%20008.JPG

 

Som jag fyllde och körde dom ca 5.5 milen hem igen utan problem :)

 

tgb%20skogtur%20019.JPG

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra med back kameran där  :excl:

Har samma problem med min ved vagn, ja bara när man skall backa i skogen då, i mörker är det ett riktigt mörker  :P Tur närsikt speglarna ger en väldigt stort synfält

Får väl ta och fota när jag skall hämta min ved körning på måndag, hade sådan tur att en vän slog ner 5-6 Björkar och en Asp på sin tomt i helgen, och jag får dem om jag hämtar, last hjälp ingår  :) , Lunnade upp 5 st grova Aspar till kap-klyven i tisdags med min nu välanvända kina-vinsch, Jag blir ofta förvånad över vad den orkar dra på enkel vajer, flera linvarv ut. stora stenar klev upp ur sina hål för att rulla tillbaka när stockarna släppte sitt grepp om dem.

Drog med grov ändorna mot mej, 3 av dem får jag såga i bitar då de inte går in i kap-klyven. 

leker med tanken att sätta något över kap.klyven och hänga ett block i så jag slipper hand lasta upp dem på den, och kan använda vinschen lite mer  ;)

skall "bara" ha i hop ca 10 kubik men det är ganska mycket att hantera för hand flera gånger  :mellow:

 

@härje tungt med sådan oplanerad avverkning, ta det försiktigt, de där vindfällena är inte att leka med  :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...