Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Du får komma hit o klippa hur mycket du vill  :)

 

Börjar fundera på sambons teori. "Om det tar längre tid än 1h att klippa gräsmattan så kan man göra större hästhagar" Som hon sa förra året då jag påpekade att hon inte var helt klar när hon kom in efter just 1h klippning....

 

Var på din vakt, kan va nån konspirationsteori som gror.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju löv på träden... Här är det nysnö på fjällen men dåligt med snö på egen mark. Roat mig med att fälla några träd och lunna ut dom okvistade med bandvagnen. Ska fota imorgon ;)

alltså, det blev inte så mycket fotat om det är någon som saknar bilderna  :blush:  

Det blir förhoppninsvis bättring nästa gång  :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet består inte enbart av att meka terrängbilar o bandvagnar utan även

klippa gräs o göra fint i rabatter( rabatter är total ointressant igentligen)

Tog även Ridern till Buea å hämtade/betalde fälttelefonerna ja köpte

ey0z.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plastat ihop polarns rallycrossbil, sveriges hårigaste Volvo 240 med EVO maskin..nog plastat för hundrade gången tror jag.. tupperware party!!

  Otroligt less på det, men han hjälper mig så mycket med alla mina bilar på Mekonomen där han jobbar, så man måste ge tillbaks. :)  5 timmar slipnng och plastning blev det iaf på skärmar, dörrar, huvar mm.. :wacko:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just sett årets första igelkott :)

 

Till skillnad mot första gången jag såg en så var jag inte snorfull denna gången iaf.

Jag minns till och med vad besviken jag var när jag såg min första; "fan va typiskt, när jag väl ser en så är jag full..."

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag ställt bandvagnen åt sidan ett tag och ägnat lite tid åt 13 bilen,svetsat avgasröret jag körde sönder i skogen,

smörjt och kontrollerat vätskor även städat ur den.

Smörjfett gick det åt,både i framvagnen och kardanerna.

Beställde även 18meter 30mm fyrkants profil för kommande

projekt på bandvagnen :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog en koll om det var dags att byta eller bara justera nivåerna i axlar lådor och annat i går.

Har tydligen kör mycket med sidolut för det var en hel del för mycket i portalhusen och lite mindre i diffarna, 

Fick skrämmande nog i 3 liter i diffar lådor, visst det var ett år sedan jag bytte men inte så många mil på det, dock timmar i skogen. Så ett total byte står nu på schemat 

Ja fettsprutan fick följa med den också kom på att jag slarvat med det efter körningen i maj och bara tvättat bilen efter den,

 

Sen vart det båt i läggar projekt, har tagit upp en liten alubåt och bytt tofter mm på, nu var det dags att sätta ner den vid sjön igen, samt dels såga ner något att lägga båten på ute på myrkanten och en liten spång mm, så jag var lastad och klar runt 19 och for i väg

Ingen lång tur men fick jaga ett par hästar som var så nyfikna att jag inte kunde ta av el stängslet och köra igenom utan risk för att de smitit fans.

Väl ner vid sjön vart det att såga sej plats först, lite lustigt för jag plockade ju upp båten där, men du skulle jag förbi en stor Ek där tjocka grenar satte stopp.

Dom blev bra till att stoppa i myren

och nä då jag glömde inte kameran denna gång

Som sagt en liten Alu båt är det, nu när den var ren och torr kunde jag handskas med den själv

 

 

MEN jag håller på att köra en back upp på 600 foton ut på nätet, så mitt smalspår vill inte ladda upp något mer samtidigt :huh: 

Så jag får väl lägga ut de som skulle varit här när den är klar, trodde det var klart då det tuggat hela natten :mellow:  

 

 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte att avgasröret från grenröret till skarven vid ljuddämparna är 54 mmutvändigt och inte 51mm som resten, hade som tur var svetsen med. Bilen står ju i byn bortom all välfärd så de delar jag trodde behövas funkade inte på det röret, hålet var i skarven. men det blev till att splitta upp den medhavda muffen sen på med svetsen och försöka få det tätt, tror det går igenom besiktning nu iaf. Har 10 mil till Biltema eller liknande så det alternativet fanns inte idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft "rörpulare" här några timmar idag så nu finns det tryckluftrör från kompressorrummet och ut i lokalen med än så länge 4 st uttag strategiskt placerade. En sista vända med elektrikern nu bara så är det mesta klart vad gäller lokalen för en stund framöver.

Blir en sväng med brandskyddsglas så snart jag har tid och pengar samt att man skulle haft nått att värma upp med till vintern, men det är ju lååångt dit..........

 

Får börja med att sätta fart på kompressorn nu så den går som den ska och framförallt att den går igång vid rätt tryck, vilket var lite struligt och därför jag köpte den billigt från jobbet. Hoppas bara jag inte köpt "grisen i säcken" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Förrgår: Lyckade äntligen vrida backspegeln på vänster sida så man kan se bakomvarande bilar i normal sittställning :wub:

 

Efter lite körning på mindre slät väg hoppade spegeln till- anledningen att den hamnat rätt var att jag brutit sönder fästet... ( armen, eller eg båda armarna, har inte riktigt rätt vinkel för att passa speglarna. o nu är jag riktigt fäst vid mina stålspeglar (Ja- det har vart några kracher som inte inträffat!).

 

Fästet var en kulformad plast fäste resp motsv hål i spegeln, nu utan ställskruv men ändå

 

I dag: Kontaktlim fick torka 15 min medan jag byggde ny postlåda som grannen kört över med grävlastarn, men  inte härdade det...

MEN Btema Superlim i riklig mängd i hela "skålen" o nu sitter spegeln ! (iofs icke justerbar, men det har den i praktiken inte vart förut heller)

 

Vissa försök att böjja ordning på högerspegelarmen pågår...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart o spanat på ett tgb 20...objekt...en riktigt utmaning mao :wacko:

Bilen har stått nåra år,är komplett men....haken är följande...

Främre axel har i sitt inannmäte utväxling från tgb 11,

samma i sista axeln bak...

Detta för att ägaren använt detta till sin moddade tgb 11.

 

Priset är nog rätt,men vill förhandla lite till :)

Luktar mycket jobb men å andra sidan är alternativet i värsta fall skrotning.

En fördel är ju att den står ca 8km bort,kardanerna är inte monterade,

så transporten hem kan ske med dragstång

 

x5pv.jpg

 

mmzb.jpg

 

h9ne.jpg

 

t4bk.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev även att hjälpa till med Bueas monster-punktering på hans 11a nere i stan :) ,

jag tog ett fint foto men på nått sätt finns det inte kvar i telefonen,varken i mapparna

eller skydrive där dom även ska laddas upp direkt :(

Jag är absolut säker på att ja knäppte två foton innan jag backade telefonen

till normalt läge, det är en ny xperia compakt så om nån

vet vart fotot rymde ge mig tipps :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...