Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Det värsta är det ständiga regnandet och dessa svarta moln av knott som gör en tokig och man måste gå in och vila innan man orkar gå ut och fajtas vidare med dom.

Kan varmt rekommendera en gasoleldad myggdräpare, skall lägga in en bild, en underbar bild på massmord på knott bara luren behagar skiljas från datat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen återupplivat en gammal mercury 25hp som legat till sig i några år. Ny CDI box, nya tändstift, ny packningssats till förgasaren och såklart en ny impeller. Den höll emot en stund men efter en ytterligare ihop och isär av förgasaren så fick den tillbaka livet. Har precis varit ute och provkört och blött ner några nät som får ligga över natten :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en rejäl försovning (det är ju ändå söndag) så tog vi upp näten. Hade lagt bara 6st, mest för att det är skoj. Resultat ser du här Svana, 7st Kanadarödingar och en Röding :) Blev fina filéer! Mätte även topphastighet på båten, 20knop så det är jag nöjd med.

post-7613-0-17887300-1404064175_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan va trött jag blir på Blocket!

 

Försöker lägga in en annons med diverse reservdelar till tgb men de vägrar godkänna annonsen.

Har gjort om den och plockat bort däck m.m men den går ändå inte igenom.

 

Blir så jävla trött på att de ska krama ur varenda slant å tvinga en att lägga varenda pryl i precis rätt kategori,

 

Sådär nu känns det lite bättre :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag hatar blocket faktiskt. :angry:

Fick svar från dem nu och för att annonsen ska godkännas måste jag annonsera däcken separat = en ny avgift.

Söker man under reservdelar får man upp flera sidor där annonser blandar delar och fälgar/däck. Vad är skillnaden på de annonserna och min undrar jag då?

 

Har mailat dem igen och frågat...........

Kan givetvis pynta 70 spänn till för en ny annons men jag lite grinig grinig på att de behandlar kunderna olika så det tänker jag inte göra ännu.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag hatar blocket faktiskt. :angry:

Fick svar från dem nu och för att annonsen ska godkännas måste jag annonsera däcken separat = en ny avgift.

Söker man under reservdelar får man upp flera sidor där annonser blandar delar och fälgar/däck. Vad är skillnaden på de annonserna och min undrar jag då?

 

Har mailat dem igen och frågat...........

Kan givetvis pynta 70 spänn till för en ny annons men jag lite grinig grinig på att de behandlar kunderna olika så det tänker jag inte göra ännu.

Känner igen det där...har hänt mig med..och precis som du beskriver :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Informerar även här, så risken minskar att någon missar..

 

  Vi som beställt något i Winchtråden från Kina, genom Björn i Norrköping, så finns ny info i den tråden nu.

  Hämtning av grejer hos Björn nu på lördag 5 juli.. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lite data aktivitet överhuvudtaget för min del, Vapen ullis kräver ständig tillsyn, Liten Hansen gör så gott hon kan men det slutar mest med att hon skriker PAPPA ULLIS BITER MEJ, ja valpar gör ju så  :)

Har kör skift med att sköta hunden och åka till Båten "sofia" och har nu fixat alla små saker, Helt otroligt vad lugnt det är på en marina på nätterna, man får en del gjort då, En kyl skall inskaffas så är hon redo för sommaren äventyr, Billigt skulle det ju vara JODÅ 1800 kr i kanal avgifter för att få ner den till Vättern börjar det med  :D Men å andra sidan ingår 5 nätter fri hamn med att utnyttja alla faciliteter per Gäst hamn, det finns 21 st om jag inte minns fel, så det blir billig camping. <_>

 

TGB  då, Jo jag har hunnit med lite på den med,två nya styrenheter samt handkontroller för radiostyrning har FMV skickat, så nu har jag plockat på en på 13 bilen då dosan flöt i väg vid badet, Den andra är till den hiskeliga nya vinschen som drar 900 kg, vilken skall få hjälpa mej att få upp saker på flaket, Jo det blir en hemma byggd vinsch kran alá gammal skogskran principen jag skall få fram fotona på en som jag tänkt kopiera när jag kommer i håg att koppla i hop kameran med datorn  :mellow:

I går rev jag ur instrument brädorna, fixade choke vajern som gått av, samt sprutade höljena fulla med 5-56 , All elektronik fick sej en rejäl dusch med elektro protektor så de inte tar för mycket stryk av badet, Dynorna är torra,

Så i kväll skall jag göra ändå ett oljebyte i motor och lådors samt allt som har med axlar att göra.

 

Fridens folk och hoppas detta regnande slutar för i går när jag skulle byta vatten pump på en gammal grävmaskin regnade det oavbrutet i 5 timmar, riktigt öste ner, Har massor med kläder på tork nu, så tork väder vill jag i alla fall ha  :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå Ren Väg är bokat.

Blir det som planerat kommer jag ner med dottern, Möjligt att Veronica följer med också,

Så jag kör ner Fredag förmiddag Då jag hinner lasta av skåpet och fixa med mat och sådant innan kvälls körningen.

Måste ju hämta dunkhållaren den får du inte glömma Fredrik  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå Ren Väg är bokat.

Blir det som planerat kommer jag ner med dottern, Möjligt att Veronica följer med också,

Så jag kör ner Fredag förmiddag Då jag hinner lasta av skåpet och fixa med mat och sådant innan kvälls körningen.

Måste ju hämta dunkhållaren den får du inte glömma Fredrik  :)

 

Kul att du kommer ner.

 

Börjar det inte bli lite tradition nu??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att låta bli trevligt folk bra körning, ja bra upplägg. Känns som de är en av de där träffarna som det är väldigt givande att åka till.

Jag missade förra året, men får köra dubbelt så mycket å hårt i år  :P

Eksjö var bra men man blir lite ensam, folk "vet vem man är" men kommer inte fram å snackar ändå, så jag satt själv båda kvällarna, Då slår Borås det med hästlängder, Skall tilläggas att jag inte har så bra koll på vilka folk är där, så det hänger inte bara på dem heller. I Borås känner jag lite mer folk  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå Ren Väg är bokat.

Blir det som planerat kommer jag ner med dottern, Möjligt att Veronica följer med också,

Så jag kör ner Fredag förmiddag Då jag hinner lasta av skåpet och fixa med mat och sådant innan kvälls körningen.

Måste ju hämta dunkhållaren den får du inte glömma Fredrik  :)

 

Gott Hasse!

 

Jajjamen sk agöra mitt bästa för att få med dunkhållaren :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en dag i Höljes för att kika på rallycross så har jag lyckats bli mera kräftröd än under veckan vi nyss var på Teneriffa...

Slutsats : det är billigare o närmare att åka på rallycross och solbrännan blir mera intensiv (om även på begränsad yta dvs ansikte o armar)  :D

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...