Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Varit ute på gården med barnen och att döma av ansiktsuttrycket så var det inte för tråkigt att köra lite atv :)

Det ska börjas i tid och nu har ändå hästen fått något års försprång så dom haft chansen att bli intresserade av den också, hon ser ungefär lika glad ut på hästryggen också :)

 

atv%20001.JPG

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute på gården med barnen och att döma av ansiktsuttrycket så var det inte för tråkigt att köra lite atv :)

Det ska börjas i tid och nu har ändå hästen fått något års försprång så dom haft chansen att bli intresserade av den också, hon ser ungefär lika glad ut på hästryggen också :)

 

 

Hästar är (ekonomiskt) farliga saker, de går ju inte ens att ställa av har jag hört :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hästar är (ekonomiskt) farliga saker, de går ju inte ens att ställa av har jag hört :)

Nej jag har också uppfattat den detaljen. Sen ska dom alltid skötas om tex oavsett hur sjuk man är så måste alltid hästen skötas om. ska den inte ut så ska det mockas, ges vatten ,tas in eller tränas eller åkas till vetrinär eller kanske bytas skor. Sambon är ju utbildad o jobbar inom ekonomi samt har travhäst som hobby så då måste det ju gå ihop rent ekonomiskt.... trodde jag tills motsatsen bevisades för mig ;)

Sen lämnas det alltid spår i bilarna i form av strån och frön från hö, och dessa är omöjliga att få bort tydligen då dom alltid är där tills JAG lyckas dammsuga o städa bort dom :)

 

Och ibland så får man inte köpa hem hästkorv under en period oftast i samband med att det blivit en häst mindre på gården.....

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va är fördelen?säkert nått gåt-fullt :)

Ingen risk att hon vill joxa med hästar då, har man tur följer de anlagen med till nästa ev. generation. :)

 

Risken med denna taktiken är väl att hon kanske blir allergiskt mot mig på äldre dar :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hästar är ett det privatekonomiska kassaflödets svarta hål, fast det kan vår hobby också bli.

Apropå trådens namn, ringt en bilverkstad som ska kolla på min Valp. Den har gått sämre och sämre. Går ojämnt och bluddrigt på både tomgång och gaspådrag. Tändstiften sotar ordentligt efter fem minuters körning. Brytarspetsar och ventiler justerade, bytt förgasare till ny, tändspole, tändstift, kondensator och tändkablar bytta men fortfarande riktigt kass gång. Ibland puffar och svart rök från avgasröret. Vi får se vad domen blir. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hästar är ett det privatekonomiska kassaflödets svarta hål, fast det kan vår hobby också bli.

Apropå trådens namn, ringt en bilverkstad som ska kolla på min Valp. Den har gått sämre och sämre. Går ojämnt och bluddrigt på både tomgång och gaspådrag. Tändstiften sotar ordentligt efter fem minuters körning. Brytarspetsar och ventiler justerade, bytt förgasare till ny, tändspole, tändstift, kondensator och tändkablar bytta men fortfarande riktigt kass gång. Ibland puffar och svart rök från avgasröret. Vi får se vad domen blir. 

Hmmm har du kollat bränslet??kan kankse kommit in vatten

Funderar på om inte kamaxel kan va inblandad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också tänkt kamaxel. Bränslet är nytankat. Förhoppningsvis är det knas på kamdrevet, har jag otur är själva kamaxeln knas. Tror på kamdrevet!

Ok,det kan va lite tufft att jobba med bröstkåpan o remskivor o sånt på en valp när motorn sitter i.

Borde gå lättare med kylaren urtagen iaf,ska du ur med den ska man avlasta framaxel

så den hänger fritt,då ska man kunna lirka ur kylaren(tipps av Hansen :wub: )

I värsta fall är väl kamaxel dålig,men den kan man väl byta med motorn i om man monterar

bort vipp-bryggan o fiskar upp lyftarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...... Sambon är ju utbildad o jobbar inom ekonomi samt har travhäst som hobby så då måste det ju gå ihop rent ekonomiskt.... trodde jag tills motsatsen bevisades för mig ;)

.....

 

 

hmm, travhästar är kanske inte den snabbaste vägen till konkurs, men den säkraste  :D

 

Bra om fruntimrena kan ha lite egna hobbies åxå, så de inte lägger sig vår fritid så mycket ^_^

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm. Vi får se vad verkstaden säger. Jag har lärt mig att böka med något som jag inte behärskar kan bli dyrt, tråkigt och jag blir förbannad. Inget kul. A good man always knows his limitations, som Dirty Harry säger. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit å kikat på olika billiga vinkelslipar, håller på renovera upp vinchen jag köpte i våras. Men ståborst trissan är på upphällningen

Då den gamla från slutet på 70 talet bara ha en m10 axel å finns de inga nya att köpa. Tror det blir en från biltema för 300 pluringar

Då den endast ska slipas med ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag suttit i fängelse.                                                                         

 

 

Ja alltså, jag har varit på besök och de hade stolar.

 

Trodde du något annat? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick spontant bli med på röj-sågs kurs på jobbet idag om ja ville....så nu har man utökat behörigheten haha.

Va även iväg o sponsrade fabriken där ja jobbar med lite bränsle från min trädgård,

trodde först  ja skulle få minst ett par tusen för lasset men virkes mätaren sa att det

räckte med en kopp kaffe :angry:

 

4kmc.jpg

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick spontant bli med på röj-sågs kurs på jobbet idag om ja ville....så nu har man utökat behörigheten haha.

Va även iväg o sponsrade fabriken där ja jobbar med lite bränsle från min trädgård,

trodde först  ja skulle få minst ett par tusen för lasset men virkes mätaren sa att det

räckte med en kopp kaffe :angry:

 

4kmc.jpg

 

Bevisar vad jag alltid trott- inmätarna är i maskopi med bruken! :P

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit så mycket TGB på ett tag, haft häcken full med att få på 330kg nyrenoverade cylindrar på min Wright Cyclone. Idag blev det klart och provkört, imorgon provflygning, sedan F17 på söndag.

 

Nästa vecka till D-Day i Normandie med M38 på släpet istället för Dodge WC som var ursprungsplanen. Sedan hemma igen och TGB-meck. Och kanske testmontera nya nödkörningsboxen om korten har kommit, och kicka lite på Cadden så nya styrboxen blir klar nån gång...

 

Cylindrar l.jpg

Gamla cylindrarna bortskruvade, nya klara att montera.

 

Klar l.jpg

Färdigt!

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...