Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Monterat in en brandsläckare i tgbn, förhoppningsvis kommer den aldrig att behöva användas.

Gjorde samma sak i verkstaden också fast lite större modell.

 

Provkörde monteringen av brandsläckaren... tydligen måste den sitta fel för backljuset gick sönder under provturen....... :huh: 

Och familjen hånade mig också för av någon anledning så var dom med allihop för ovanlighetens skull...... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tror mina grannar skrattade åt mig....körde på en känd stubbe med ridern,satt å va tankspridd......dyngstopp :angry:
yes..nu är en rotor axel knäckt.....provade att starta o släppa ner aggregatet....satans vilket oväsen :blink:

Parkerade i slänten för att kolla under aggregatet...jag hade tur igen.

Va bara ena kniven som fått en smäll och tog i kåpan,det löstes med vinkelslip :)

Sen va det bara att fortsätta....och jag behövde inte svälja stoltheten med en

icke färdig-klipp gräsmatt och sönderkörd klippare :wub:

men nya knivar ska jag nog köpa frampå

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där får mig att tänka på ett av sommarens obestridliga tecken; nämligen när en specifik sommargäst kommer upp.

 

Br Br RRRRRRRRRRRRRRR - PANG!! - RRRRRRRRR - PANG!! - RRRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrr................

 

Samma sten, varje gång :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Monterat in en brandsläckare i tgbn, förhoppningsvis kommer den aldrig att behöva användas.

Gjorde samma sak i verkstaden också fast lite större modell.

 

Försäkringar är ju onödiga de åxå..... Förhoppningsvis.

 

kan ju va nån som sitter fast o då är det bra o ha, fick en instruktion vid ett ställverksbesök, vid personfara, pulversläckare OK, annars låt bli för enklare sanering..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försäkringar är ju onödiga de åxå..... Förhoppningsvis.

 

kan ju va nån som sitter fast o då är det bra o ha, fick en instruktion vid ett ställverksbesök, vid personfara, pulversläckare OK, annars låt bli för enklare sanering..

Ska skaffa några kolsyre släckare också just pga av pulvrets nackdelar. 

Nog är det bra med släckare och försäkringar men man får ju alltid hoppas slippa använda det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabbfix av läckande rör inför SBP immorn, håller till i stugan mitt i ingenstans så fick sno en lampa till bromsljuset från ett annat ställe och får inte igång parkeringsljus fram, hoppas de sväljer det iaf. Har 10 mil till Mora och det fanns bara en tid inom de närmaste veckorna

post-6217-0-47328900-1401644789_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

700-1500 kankse?men då bör det funka någorlunda

 

 

För ett par tusenlappr får du ett nytt elverk på jula, säkert betydligt sämre kvalite både på totalen och den "växelström" du får ut, men nytt som sagt.

 

Rimligtvis att betala betydligt lägre pris än Jula, men kvaliten får du på köpet som sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som jag trodde då ungefär.

Han som har det vill nog ha minst 3000 kr.

Men det kan jag inte betala enbart för att det är grönt och har ett M nummer.

Kunde vara bra att ha men ett jula duger åt mej. Skall bara ha ett till nödrep mm.

 

Hade det haft 24 V start hjälp kanse. Men det är bara upp till 22 V av någon anledning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh jag och bilar, nu har jag ställt mej som köpare på en Range Rover årsmodell 1984, Detta fast jag bara sett den utifrån och på håll  :unsure:

Nä jag vet ingen bränslesnål bil. V8 med förgasare, Bara och hoppas det är den 5 växlade manuella lådan på den och inte 3 växlad automat.

Men priset var helt rätt, och får jag sålt Mazdan som planerat går det runt smärtfritt.

 

Skulle börja med byte av dubbelstyrleden på höger sida i dag och byta de undra lagerskålarna fram på 13 bilen samt stoppa i el fläkten, lasta skåp för helgens tur.

Klart regnet öser ner. Får åka bort och höra om verkstaden är ledig i morgon i stället  ;)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit och besiktigat 20 bilen idag gick igenom med blankt papper :wub:   Väldigt gött att efter tio månaders mekande äntligen få köra lite. :)

Härligt härligt.

 

 (Btw, det va ett väldigans besiktande just nu på alla..verkar som det går bra för dem flesta oxå vilket är glädjande :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klara tids optimisten att byta styrled samt båda lagerskålarna i spindellederna och hinna tiil bilprovningen Norrköping Typ 4,5 mil bort och genom hela Norrköping innan 11.40 i morgon.

Jag kör på det, verkstaden var tom så det blir att masa sej upp tidigt i morgon, 

Hinner jag inte får jag stå och vänta och hoppas de får en tid för efterkontroll under dagen  :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...