Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Ja men med sin bror är det ok att bråka lite. Å jag tror han har råd att vara billig på den. Har typ tjatat i fem sex år att den "gamla skrothögen" är redo som skogsbil för mej nu ;)

Så nu känns det lite som jag måste bara ha den. men som tur bil med tak tältet på då.

1.5 liter milen är ju bara hälften mot 13on när den är fullpackad och har vedsäckar på taket av skåpet mm.

Å bor man på landet skall man banne mej ha en 4x4 som funkar också.

 

Det är så sällan jag nyttjar Passaten fullt ut och kör i typ 180 + nu för tiden, jag börjar nog bli gammal ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte klok på riktigt Hasse.. haha.

 Du håller igång som jag gjorde innan jag fyllde 30.. det orkar jag inte längre..

Svana det är nog bara döds ryckningar ;)

I dag gick luften helt ur mej. kom mej enbart ut och gjorde det nödvändigaste. Typ bära in ved

Satte ut Passaten på blocket, utan att ha ens plockat ur den, så jag har fått neka folk att komma i dag och kolla på den.

Gick faktiskt och sov mellan 13-16 då värken avtagit , sedan inte mycket gjort.

Jag satsar på att plocka ur den i kväll/natt, när jag ändå är vaken för värkens skull, och torka samt dammsuga tidigt i morgon, innan jag skall ut och bygga väg kl 07.30. så kan folk få komma och kolla på bilen under dagen, jag får sticka emellan med det på de tider jag kommit överens om

Tur grannarna är borta i kväll, de har nog funderat annars :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg något lite ovanligt vid middagsshoppingen en vit http://www.650sforum.com/forum/16-mclaren-650s-lounge/19257-unique-white-mclaren-f1-could-sell-up-14m.html  svensk regad, går visserligen några lite dyrare kärror här hos industriägarna i skogarna men denna var parkerad där tiggarna brukar sätta sina bilar, så man får ju sig en tankeställare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade ur bilen sent i går, klev upp och städade ur den så jag var klar innan 7 på morgonen, med både dammsugning och rentorkning, för att de som ringde i går och ville komma, skulle kunna kolla på den i dag.

Har hållit mej i närheten hela dagen och kört material till en ny väg vi håller på att bygga, men ingen har dykt upp, vilket misstag att inte ha bilen visningsbar och redo att säljas när jag satte ut annonsen,

 

Nåja nu kanske jag hinner köra ur lite av den fulla tank bensin jag fyllde i går av gammal vana.

och vad ovant det blev med en helt tom bil, massor av plats igen.

Ja tillfälligt då jag skall flytta en massa saker från Xet i morgon, så platsen behövs nog ;)

Kanske skall behålla den ändå, jag har ju varit nöjd som tusan med bilen. faktiskt en av de bättre jag haft.

Men det vore trevligt att ha en bil att kunna ta ut på mindre skogsturer och med 4x4 till vintern utan att jag skall behöva skruva pajeros i flera dagar, har ju massor med att göra på 13on, som har prio 1 av bilskruvandet.

 

Nåja nu skall jag nog gå över till mina tillfälliga grannar polackerna och ta en kall öl, och snacka lite knaglig engelska :)

fridens folks

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat nästan hela dagen med att byta koppling och göra en service åt en kund som fick kopplingsras på bilen med hästtransporten bakom i onsdags. Bärgaren var här utanför och redo att skicka av bilen rakt in i verkstaden innan jag han med, så jag lät honom göra så så slapp jag ordna in bilen i lokalen på annat vis. Och på det viset så blev den bilen fixad före andra i kön....den stod och luktade så illa så jag gjorde klart den så jag fick bort den och vädrade lite så man kan var i verkstaden igen :)

Nu ska jag invänta kusin så ska vi ut på en tur med mitt "lilla släp" och fynda gamla vägtrummor som jag blivit lovad av lokala vägföreningen här i byn.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga speciellt upphetsande aktiviteter idag.

 

Började kl 9 med sista passet med inflygning av en kille som köpt en MFI-9. Han är ny pilot och har bara 80 tim PA-28 som med sin tjockare vingprofil är betydligt lättare att landa, men till slut grejade han det och for iväg med sin nya kärra.

 

Sedan iväg till Staffanstorp och hämta 50st stapelbara stolar som jag hittade på blocket igår. Skitbilliga! Skulle in en sväng till Biltema på hemvägen men vände på parkeringen. Såg ut som på Ikea en lönelördag!

 

Sedan till grannen och kolla på väggen till hans uterum som brann i torsdags p.g.a. läcka i skorstenspipan till braskaminen i vardagsrummet. Fullt pådrag med brandbilar, ambulanser och polisbilar mitt i natten! Fy fan!

 

Nu i soffan efter maten och kollar på ett TV-program om de hemliga Frimurarna. Ett glas vin inom räckhåll...

 

Säger som Hasse H,

Fridens Folks!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..

 

Började kl 9 med sista passet med inflygning av en kille som köpt en MFI-9. Han är ny pilot och har bara 80 tim PA-28 som med sin tjockare vingprofil är betydligt lättare att landa, men till slut grejade han det och for iväg med sin nya kärra.

...

...

 

Bara nyfiken, hur många misslyckade landningar innan han satte dom??  :huh:  :huh:  :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, det blev nog 8-10 stycken innan det fungerade. Min tumregel är 3 st i följd godkända utan hjälp. Sedan kliver jag av och låter honom fortsätta själv, då brukar det i regel gå bättre. Eleven är mer skärpt när läraren inte sitter bredvid och kan korrigera...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, förhoppningsvis får läraren grepp om kärran innan dess. Man sitter med handen någon cm från spaken, beredd att "hjälpa" eleven med landningen. Inte mycket att vifta på, är man för tidig med det så lär sig inte eleven, är man för sen blir det verkstan enligt ovan...

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka i gamla Sverige efter att ha laddat in värme i kroppen (mat och mer alkohol än jag är van vid också) på Gran Canaria en vecka. Borta bra men hemma bäst, fem timmar enkel i en Boeing 767 med två rastlösa småttingar och alla andras skrikande småttingar runt är inget jag saknar. Sängen är det gött att komma hem till också.

 

Nu börjar vardagen igen, ser faktiskt fram mot det. Ska försöka riva av hyttdelarna och fortsätta jobbet så jag kan hålla nåt sånär jämna steg med Johan2282 också.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...