Gå till innehåll

Vad har ni gjort idag då?


Fredrik L

Rekommendera Poster

Kände mej lite som skomakarnes barn natten Lördag till Söndag, då jag helt plötsligt mitt i natten kom på att det kanske var dags att kolla på mina egna bilar. Det visade sej att jag var på väg att få körförbud på Passaten då jag inte besiktigat.

Lite typiskt att jag har koll på andras grejer men inte mina egna i bland, 

Av någon anledning, möjligt tids omställningens fel låg alla boknings sidor hos alla besiktningsorgan nere natten mot söndagen.

Men det hade ordnat sej när jag klev upp på morgonen så i dag skall jag in och få en dom på Passaten, 

Tycker det skall bli lite spännande då jag aldrig varit under bilen själv sen jag skaffade den,  Inte mer än att byta en drivknut, så nu får jag också se om det är ett räk eller en pärla. Hoppas slippa en lång arbetsorder och återbesök, små bra att veta är helt ok, 

Jag skall tydligen in med 13 innan sista April också så jag behöver inte en lång att göra lista på Passaten,

 

Kaffe å en till kaffe så bär det i väg  :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:):ogmy: Idag har B2600 köpt en kopplingswire till tgb 11 m.fl. på Tradera. Det var bara två budgivare nämligen B2600 och jag, Bägge använder vi samma "nick" på Tradera som här. B2600 höjde envetet sitt bud tills han passerat mitt högsta bud och vann  auktionen.

Antar att B2600 inte hade kollat upp vem den andre budgivaren var. Annars är det inte bra för grannsämjan :).

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:):ogmy: Idag har B2600 köpt en kopplingswire till tgb 11 m.fl. på Tradera. Det var bara två budgivare nämligen B2600 och jag, Bägge använder vi samma "nick" på Tradera som här. B2600 höjde envetet sitt bud tills han passerat mitt högsta bud och vann  auktionen.

Antar att B2600 inte hade kollat upp vem den andre budgivaren var. Annars är det inte bra för grannsämjan :).

Är du i behov av kopplingswire Beau ? det finns en extra i H.Hansens lilla förråd om det krisar. Såg att du åkte valp på senaste rek turen.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha! :P

Jag hade ingen aning om vilka mer som bjöd på vajjern,dessutom trodde jag inte jag skulle vinna

med det budet direkt då de brukar bli lite dyrare,men det gick hem för en gångs skull B)

Undrar om den förresten passar bv202?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det vart bakläxa på Passaten  :(

Men alla dyra och tråkiga saker som spindelnätet till framvagn till exempel var ok och och den var fin under, Bromsarna även de ok, Har inte haft möjlighet att få upp den på lyft varken innan eller efter jag köpte den. Så det var trevligt att se att jag inte behöver börja laga rost eller byta bärarmarna bak och annat som brukar rosta på dem,

De kände en svag lukt av vevhusventilation i motor utrymmet, som jag måste snoka rätt på och täta, sen åka och visa upp igen. Antagligen en slang som är dålig, inget dyrt bara tidskrävande då det är lite svårt att komma åt och se över allt  ;)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha! :P

Jag hade ingen aning om vilka mer som bjöd på vajjern,dessutom trodde jag inte jag skulle vinna

med det budet direkt då de brukar bli lite dyrare,men det gick hem för en gångs skull B)

Undrar om den förresten passat bv202?

Så det vara bara allmänt ha-begär o inget behov som låg bakom budet???

 

Grannsämjan...

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det vart bakläxa på Passaten  :(

Men alla dyra och tråkiga saker som spindelnätet till framvagn till exempel var ok och och den var fin under, Bromsarna även de ok, Har inte haft möjlighet att få upp den på lyft varken innan eller efter jag köpte den. Så det var trevligt att se att jag inte behöver börja laga rost eller byta bärarmarna bak och annat som brukar rosta på dem,

De kände en svag lukt av vevhusventilation i motor utrymmet, som jag måste snoka rätt på och täta, sen åka och visa upp igen. Antagligen en slang som är dålig, inget dyrt bara tidskrävande då det är lite svårt att komma åt och se över allt  ;)

 

En wunderbaum under huven o in igen....

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Herregud, går dom efter lukten när dom godkänner bilar där du bor Hasse?

Det är inget fel på min 11:a bil, men snödrivan framför ladugårdsdörren där den står är så stor att den går inte att få fram på minst en månad till..Förra året tog jag fram den tidigt i April, men då fick jag använda motorsåg och spett för att få väck snön.   :excl:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) Herregud, går dom efter lukten när dom godkänner bilar där du bor Hasse?

 

Ja du jag funderade lite själv när han sa det och började yra något om att de kom minsan på redan på 60 talet att det var giftigt och kunde ge cancer, Kunde lika gärna vara olja som brände på motorblocket, men jag skall nog kolla slangarna ändå, det är ju inte så mycket som hör till vevhusventilationen, Så kan jag göra en motortvätt samtidigt då blir de nog glad till åter uppvisningen. Klart kommer det giftiga gaser i motor utrymmet kan de ju sugas in i kupeen, så då är det bra om de säger till kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmmm skulle i väg och lära mej baka snus i dag, men det blev inställt så jag körde i gång själv hemma i stället, nu sprider det sej en ljuv snus doft i huset, 

totalt 36 timmar i ugnen, 

Alla jag pratat med säger att det luktar så jäkligt, men är man snusare kan jag inte riktigt känna att snus lukten luktar illa, visst stark men inte illa, 

Gjorde dock en stor och oförlåtlig miss, hade dottern med som hjälpreda, Tänkte inte på att det kanske kan skada eller i värsta fall framkalla beroende när hon gröpte runt med fingrarna i tobaks röran, och skulle hjälpa till :(

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände mej lite som skomakarnes barn natten Lördag till Söndag, då jag helt plötsligt mitt i natten kom på att det kanske var dags att kolla på mina egna bilar. Det visade sej att jag var på väg att få körförbud på Passaten då jag inte besiktigat.

...

Jag skall tydligen in med 13 innan sista April också så jag behöver inte en lång att göra lista på Passaten,

 

Kaffe å en till kaffe så bär det i väg  :)

 

Är ju ett aber när monopolet bröts och Bilprovningen av konkurensskäl inte fick skicka "färdigbokade brev".

 

Kan däremot rekomendera trafikverkets app, sen scannar man in ocr koden och har enkelt att titta iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grannar kan vara ett riktigt gissel Beau,jag känner mig lyckligt lottad iom.att jag inte har några..... <_<     :wub:  :wub:  :huh:

 

Ja, man skall kunna gå direkt ut ur sängen på morronen o ut på trappen o skrika" ja e bäst" utan att få mothugg!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra mot tobaks sug, börja baka eget hemma i köket  :)

Har påbörjat min första baka eget snus omgång här hemma nu.

De första 24 timmarna i ugnen är klar så har jag haft i mer vatten och påse 2 med  tillsatser och nu håller jag på med de sista 12 timmarna i ugnen

Det doftar rejält, inget för folk i lägenhet, riktigt start tobak och sedan snus doft, nästan så man klarar sej utan tobak bara av att vistas i huset  :D

 

Har trillat in på husbilsförsäljning på grund av min stora trut och att jag ville hjälpa en dam som är lite rädd att bli lurad.

Synd man inte har en stort bank konto då hade jag köpt pärlan själv, en pedant skött Fiat Dethleffs A 5481

med 4100 mil på mätaren. 1,9 TDI motor, den tog inte litern milen när jag lånade den för något år sedan och körde runt i Norge med den. plats för 4 st vuxna och utrustad med det som krävs om man inte har ett enormt lyx behov.

 

Skall plita i hop en Blocket annons i morgon och lägga ut ,så får jag se om jag får tillbringa Påsken med att visa husbil eller ej.

Skulle behöva göra annat, men vad tusan jag har fått hjälp av hennes man innan han dog, så det får väl bli lite visning om det nappar någon emellan mitt eget pyssel med TGBs och kanske lite båt och traktor pill beroende på vädret,  ja och hänga här så klart då  :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...